مدیرکل امور حمایتی و توانمندسازی وزارت تعاون کار خبر داد:
مدیرکل امور حمایتی و توانمندسازی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اجرای طرح کارت اعتباری فروش روستائیان در استان گلستان خبرداد.
کد خبر: ۳۸۴۱۵۱
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۵ 25 February 2017
مدیرکل امور حمایتی و توانمندسازی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اجرای طرح کارت اعتباری فروش روستائیان در استان گلستان خبرداد.

عبدالرحیم تاج الدین مدیرکل دفتر امور حمایتی و توانمندسازی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در نشست با تعاونی های روستایی گلستان با اشاره به اجرای طرح کارت اعتباری فروش روستائیان در استان، گفت: این طرح با هدف رونق کسب و کار خرد و همچنین حمایت و توانمندسازی روستاییان انجام می گیرد.

وی تامین مالی و سرمایه در گردش به منظور بهبود فروش و بازاریابی محصولات در راستای حمایت از تولیدکنندگان خرد را از ویژگی های مهم این طرح عنوان کرد و افزود: این طرح در سه استان گلستان، خراسان شمالی و سیستان و بلوچستان با اعتبار 300 میلیارد ریال اجرا خواهد شد.

تاج الدین اعتبار این طرح برای هر استان را 100 میلیارد ریال اعلام و  تصریح کرد: در صورت اجرای درست این طرح در استان، این مبلغ در سال آینده افزایش خواهد یافت.

وی اضافه کرد: در این طرح اولویت با بنگاه هایی است که محصولات تولیدی افراد ساکن در روستا، زنان سرپرست خانوار و یا تعاونی های با محور فعالیت تولیدی در روستا ها را خریداری نمایند.

مدیرکل دفتر امور حمایتی و توانمندسازی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه 30 درصد اعتبارات برای رفاه مردم هزینه می شود، خاطرنشان کرد: سامانه جامع خدمات رفاهی کشور از دوسال پیش شکل گرفت که بیش از 25 منبع اطلاعاتی به آن متصل می باشد و هدف آن یکپارچه کردن ارائه خدمات رفاهی در کشور می باشد.
 
اجرای طرح اعتباری فروش روستائیان موجب رونق بخش کشاورزی و تعاونی های روستایی می شود.

سعید مازندرانی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: در جلسات اقتصاد مقاومتی استان بودجه ای را برای توانمندسازی و رونق بخش کشاورزی و تعاونی های روستایی اختصاص دادند که بر این اساس تسهیلاتی برای تعاونی ها و اعضای آنان در نظر گرفته شد تا از طریق خرید و یا پیش خرید محصولاتشان مورد حمایت قرار گیرند.

وی افزود: در اجرای طرح کارت اعتباری فروش روستائیان، بانک توسعه تعاون به عنوان بانک عامل می باشد.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی با اشاره به برگزاری جلسات مشترک با جهاد کشاورزی ، تعاون روستایی، بانک توسعه تعاون و صندوق ضمانت سرمایه گذاری به منظور تسهیل در روند اجرای این طرح، ابراز امیدواری کرد: اجرای این طرح موجب رونق و توسعه بخش کشاورزی و اقتصادی استان خواهد شد.
 
100 بنگاه خریدار می توانند از این طرح استفاده کنند.

بختیاری رییس گروه طراحی محصول بانک توسعه تعاون در این جلسه ضمن تشریح جزئیات این طرح گفت: حداکثر 100 بنگاه خریدار و هر یک تا سقف 5 میلیارد ریال می توانند از مزایای این طرح برخوردار شوند.

وی بانک را به عنوان واسط بین بنگاه خریدار و تولیدکننده روستایی خواند و افزود: شرکت‌های تعاونی و غیر تعاونی، صنایع تولیدی، تکمیلی و تبدیلی، شبکه‌های توزیع و مصرف، فعالین فروش و صادرات، اصناف و فروشگاههای توزیعی بنگاه های مشمول این طرح می باشند که باید محصولات افراد ساکن در روستا ها، زنان سرپرست خانوار و یا شرکت های تعاونی با محور فعالیت تولید در روستا را خریداری نمایند.

بختیاری اضافه کرد: تولیدات شامل تولید نهاده و محصولات کشاورزی در تمامی زیر بخشها اعم از دامداری، باغداری، زنبورداری و .... و همچنین تولید محصولات صنایع دستی در تمامی گروه‌ها و رشته‌های مورد تایید سازمان گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی و کلیه فعالیت‌های تولید فرش دستباف مورد تایید مرکز ملی فرش می باشد.

لازم به یادآوری است صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون نیز به عنوان نهاد صادر کننده نضامین مورد نیاز در اجرای این طرح کمک خواهد کرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار