رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور تاکید کرد: استان گلستان باید به عنوان الگوی برجسته وحدت در کشور معرفی شود.
کد خبر: ۱۱۶۳۹۱۳
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۰ 23 April 2024

به گزارش تابناک گلستان، حجت الاسلام محمدجواد حاج علی اکبری صبح سه شنبه چهارم اردیبهشت در گردهمایی منطقه‌ای ائمه جمعه استان‌های گلستان، مازندران و خراسان شمالی کشور که از صبح امروز به میزبانی گلستان در شهرستان خان ببین آغاز شد، اظهار کرد: با خردمندی و بصیرت مثال زدنی شاهد تحقق و توسعه وحدت میان شیعه و سنی در استان گلستان هستیم و این استان باید به عنوان الگویی برجسته برای همه معرفی شود.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور ادامه داد: پیام اجلاس منطقه‌ای، وحدت است و معنایش این است که باید هم افزایی فکری، برنامه‌ای و امکاناتی شکل بگیرد.

نماینده، ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان نیز در این گردهمایی با بیان اینکه ائمه جمعه نمایندگان علما و بزرگان دین از صدر اسلام تا کنون هستند، گفت: امروز هم ائمه جمعه نمایندگان نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند و به همین دلیل بار مسئولیت آنان بسیار سنگین است.

فضای محتوایی نماز جمعه نباید وارد فضای جناحی شود

آیت الله سیدکاظم نورمفیدی با اشاره به اینکه انجام این وظیفه سنگین نیز پشتوانه قوی می‌خواهد و آن پشتوانه اتکال و اتکاء به خداوند خواهد بود، افزود: در دنیای امروز که جهان سلطه تمامی اصول و اعتقادات ادیان الهی را زیر پا گذاشته است اتکال و اتکاء به خداوند تحمل مشکلات را آسان می‌کند.

وی همچنین با بیان اینکه نماز جمعه باید عامل اتحاد باشد، تاکید کرد: نماز جمعه به هیچ عنوان نباید وارد فضای پایین دستی، جناحی و گروهی شود و باید فضای عمومی و محتوایی نماز جمعه به گونه‌ای باشد که همه سلایق سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و گروه‌های مختلف اجتماعی وارد نماز جمعه شوند.

نماینده، ولی فقیه در گلستان مهمترین امتیازات گلستان را همزیستی مسالمت آمیز و وحدت و همدلی شیعه و سنی در آن بیان کرد و افزود: مسجد نقش محوری در هدایت جامعه دارد و باید شایسته‌ترین طلبه‌ها که در این زمینه آموزش دیده اند برای امام جماعت مساجد تعیین شوند.

رشد ۱۲ برابری میزان سرمایه گذاری خارجی در گلستان

علی محمدزنگان استاندار گستان نیز در گردهمائی منطقه‌ای ائمه جمعه منطقه یک کشور در خان ببین گفت: سرمایه گذاری خارجی در گلستان به بیش از ۱۳ میلیون دلار رسیده است و این رقم رشد ۱۲ برابری آن را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به قابلیت‌ها و ظرفیت‌های گلستان، بیان کرد: این استان در حوزه اقتصاد رشد ۸ درصدی داشته و رقم تولید ناخالص استان دو برابر قبل شده است.

استاندار گلستان احیای ۱۳۷ بنگاه و کارخانه نیمه تعطیل را از دیگر دستاورد‌های دولت سیزدهم در گلستان برشمرد و اضافه کرد: علاج بخشی از خلیج گرگان از مهمترین اقدامات دولت در گلستان است که اگر انجام نمی‌شد طبیعت و محیط زیست استان مورد تهدید جدی قرار می‌گرفت.

برچسب ها: گلستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار