مدیر بنادر و دریانوردی گلستان گفت: قبل از اجرای عملیات علاج بخشی خلیج گرگان، شوری آب به ۴۸ میلی گرم در هزار افزایش یافته بود که بعد از احیا و بازگشایی کانال آشور، شوری آب به ۲۷ میلی گرم در هزار رسید.
کد خبر: ۱۱۴۲۳۰۸
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۶ 08 December 2023

به گزارش تابناک گلستان، نورالله عباسی ظهر امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: لایروبی کانال آشوراده یکی از کانال‌های آبرسان خلیج گرگان به اتمام رسیده، اما طرح علاج بخشی خلیج گرگان همچنان ادامه دارد و باید در سفر دوم رئیس جمهور به گلستان آن را پیگیری کنیم.

مدیر بنادر و دریانوردی گلستان افزود: قبل از اجرای عملیات علاج بخشی، شوری آب خلیج به ۴۸ میلی گرم در هزار افزایش یافته بود که بعد از احیا و بازگشایی کانال آشور، شوری آب به ۲۷ میلی گرم در هزار رسید.

وی تصریح کرد که با لایروبی کانال آشور، کیفیت آب خلیج گرگان نسبت به گذشته بهتر شده است.

عباسی با بیان این که هم اکنون ارتباط آب بین دریا و خلیج برقرار شده و حدود ۳۰ سانتی‌متر ارتفاع آب افزایش یافته است، اظهار امیدواری کرد که تا یک ماه آینده شاهد هم سطح شدن تراز آب خلیج با دریا باشیم.

مدیر بنادر و دریانوردی گلستان طول کانال آبرسانی و تسهیل تبادل آب خلیج گرگان به دریای خزر را ۱۱ کیلومتر برشمرد و گفت که اجرای این طرح سبب شد تا زمینه ورود بیش از ۱۶۰ میلیون مترمکعب آب به خلیج گرگان هم فراهم می‌شود.

برچسب ها: گلستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار