رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به جنایات رژیم کودک‌کش صهیونیستی در غزه، گفت: دادگاه‌های صالحه باید مسئولیت این محاکمه را بر عهده بگیرند و سران رژیم صهیونیستی را به عنوان بزرگترین جنایتکاران جنگی محاکمه کنند.
کد خبر: ۱۱۴۱۰۴۲
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۸ 01 December 2023

به گزارش تابناک گلستان، سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین صبح امروز (پنجشنبه، ۹ آذرماه) در نخستین اجلاسیه شهدای زن اهل سنت کشور که در مجتمع امام رضا (ع) بندر ترکمن برگزار شد، گفت: در ابتدا به ارواح طیبه ۴۰۰۰ شهید استان گلستان و ارواح طیبه شهدای زن اهل سنت که این جلسه با عنوان این شهید‌ه‌های افتخار آفرین و فداکار برگزار شده، درود می‌فرستم.

وی افزود: همچنین، به ارواح شهدای جبهه مقاومت بویژه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی سیدالشهدای مقاومت و ارواح طیبه شهدای مظلوم غزه و فلسطین درود می‌فرستیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه این روز‌ها چشم‌های جهانیان به غزه دوخته شده است، تصریح کرد: این روز‌ها ما شاهد جنایت‌ها و وحشی‌گری‌های رژیم اشغالگر صهیونیستی و پشتیبانی‌های گسترده جهانخواران عالم بویژه شیطان بزرگ آمریکا از این رژیم اشغالگر و جعلی صهیونیستی هستیم.

سردار سلیمانی، گفت: مقاومت یکی از مفاهیم بلند و ارزشمندی بود که ملت بزرگ ایران در انقلاب اسلامی به دنیا عرضه کرد. مقاومت و پایداری درسی بود که ملت بزرگ ایران از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی به آن تمسک جست و بر اساس راهبردی بود که از امام راحل و عظیم الشأن و رهنمود‌ها و تدابیر رهبر معظم انقلاب دریافت کردند، بر این مسیر راست قامت و استوار ایستاد.

وی ادامه داد: گفتمانی که ملت بزرگ ایران در انقلاب اسلامی آغازگر آن بود و توانست اولین پیروزی و موفقیت را در بهمن ماه سال ۵۷ کسب کند و نظام مقدس جمهوری اسلامی در یک سرزمین راهبردی و تاثیرگذار استقرار پیدا کرد. می‌بایستی برای استمرار و تداوم این دستاورد با راهبرد مقاومت آن را ادامه داد و بر استمرار آن تاکید کرد که ملت بزرگ ایران حقاً و انصافاً در این زمینه در خور تحسین هستند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به برگزاری نخستین اجلاسیه شهدای زن اهل سنت کشور، تاکید کرد: سخن از ۷ هزار شهیده زن و تقدیم جان بعنوان گرانمایه‌ترین داشته یک انسان در راه اهداف انقلاب اسلامی است. فداکاری‌های ۹۰۰ شهیده زن اهل سنت در میان خیل عظیم شهیده‌های زن کشور حقیقتاً قابل ستایش، ستودنی و تحسین برانگیز است که معنای آن مقاومت و پایداری است.

وی افزود: شما امروز به غزه بنگرید و مشاهده کنید چه حوادثی در آن جا رقم خورده است، غزه مظلوم، اما مقتدر، چندین هزار کودک و مادر به شهادت رسیده‌اند. اگر تعبیری به این شکل بر زبان جاری کنیم که اصلی‌ترین و محوری‌ترین مقاومت را زنان غزه موجب شدند، جمله متناسبی است، چون این مادران هستند که متحمل شدیدترین فشار‌ها از ناحیه به شهادت رسیدن فرزندان و کودکانشان هستند.

سردار سلیمانی در ادامه سخنان خود با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه و فلسطین، گفت: هنگامی که رژیم وحشی و کودک‌کش صهیونیستی نوزادان و کودکان را با نهایت وحشی‌گری به شهادت می‌رساند، بیشترین فشار را مادران و زنان غزه متحمل می‌شوند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه در هیچ صحنه‌ای که همه رسانه‌های جهان که آن‌ها را به نمایش گذاشتند، شاهد ابراز نارضایتی حتی یک نفر از مردم غزه و فلسطین نبودید، تصریح کرد: آن‌ها در صفحات تلویزیون و رسانه‌ها از طریق صفحات فضای مجازی بیان کردند تاکید بر مقاومت در برابر متجاوز اشغالگر بود. این صحنه‌های تحسین برانگیز نشان از یک فرهنگ دارد و آن هم فرهنگ مقاومت و پایداری جهان اسلام است که سرمنشا و آغازگر آن ملت بزرگ ایران در انقلاب اسلامی بود.

وی ادامه داد: امروز این فرهنگ در جهان اسلام منتشر شده و جهان اسلام بزرگتر از جغرافیای جهان اسلام بعد از دوره انقلاب اسلامی شده است. اگر ما جهان اسلام را منطقه آسیای غربی و بخشی از خاور دور در نطر بگیریم، اما از لحاظ پراکندگی مسلمانان در سطح جهان بخش قابل توجهی از مسلمانان در اروپا و آمریکا حضور دارند.

سردار سلیمانی تاکید کرد: امروز شاهد هستیم بدلیل ترویج فرهنگ انقلاب اسلامی و مقاومت از سوی مسلمانان در سطح دنیا یک بیداری در جهان ایجاد شده است. پیروان سایر مذاهب در میدان حمایت از مردم مظلوم غزه و مردم مظلوم و تحت اشغال فلسطین حاضر شده‌اند و در مقابل با اشغالگری، وحشی‌گری، کشتار و تجاوز علیه اشغالگران و متجاوزان به حقوق انسان‌ها در پایتخت‌های آن‌ها بزرگترین اجتماعات را شکل دادند.

وی افزود: بزرگترین اجتماعات علیه مداخلات دولت انگلیس در لندن و علیه دولت جنایتکار در واشنگتن، نیویورک و شهر‌های آمریکا به صورت مستمر شکل گرفته است که نباید این اقدامات به عنوان کار‌های ساده تلقی شود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه حضور مردم آمریکا و اروپا صحنه‌های دفاع از مظلومیت فلسطینی‌ها و حمایت از مردم غزه یک اقدام تحولی بزرگ در تاریخ بشریت محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: ملت بزرگ ایران این تحول را در انقلاب اسلامی سال ۱۳۵۷ آغاز کردند. آن روز ملت بزرگ ایران آغازگر یک تحول تمدنی شد و هندسه قدرت را در دنیا تغییر داد.

وی ادامه داد: آغاز تغییر هندسه قدرت توسط ملت ایران در جهان در انقلاب اسلامی ایران رقم خورد. آن تعبیری که رهبر معظم انقلاب در آبان ماه سال گذشته فرمودند؛ «قدرت از غرب به شرق عالم با محوریت آسیا انتقال خواهد یافت.» ما باور داریم ملت بزرگ ایران در این انتقال قدرت نقش اصلی و پیش قراول را داشته و پرچمدار این انتقال قدرت بوده است چرا که به فرهنگ مقاومت و پایداری تمسک جسته و هزاران شهید جانباز و آزاده در این مسیر تقدیم کرده است.

سردار سلیمانی با بیان اینکه ملت ایران همچنان بر اساس فرهنگ و خط مشی مقاومت و پایداری در حال پیشروی است، تاکید کرد: ما معتقد هستیم به دلیل وجود چنین فرهنگ سازنده و تعالی‌بخشی محور انتقال قدرت از غرب به شرق جهان بزرگ ایران خواهد بود یعنی ایران عزیز ما که رهبر معظم انقلاب از آن به عنوان ایران قوی نام بردند، در متن این انتقال قدرت قرار خواهد گرفت.
وی افزود: ایرانی که امروز فرهنگ از درون ملت آن برخاسته و در سرتاسر جهان منتشر شده به عنوان یک ابر قدرت و قدرت بزرگ فرهنگی شناخته می‌شود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به تهاجم فرهنگی غرب علیه ایران اسلامی، تصریح کرد: تهاجم فرهنگی و شبیخون فرهنگی غرب به برکت فرهنگ مقاومت و پایداری ملت ایران نه تنها نتوانسته به موفقیت برسد بلکه سنگر‌های آن فرهنگ و تمدن غربی هم که بشریت امروز را دچار بحران‌های متعدد کرده و در واقع، بشر گرفتار شده در بحران‌های تمدن غربی امروز در اروپا به سمت فرهنگ مقاومت و پایداری گرایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: علت این گرایش، تعالی بخش بودن آن است. این فرهنگ به دنبال تحقق صلح و آزادی در سطح جهان است و به دنبال پایان دادن به اشغالگری و ایجاد سعادت عدالت برای بشریت است. انقلاب اسلامی آغازگر چنین فرهنگی بود.

سردار سلیمانی، گفت: اولین اقدامی که بایستی بشر امروزی نه تنها مسلمانان انجام دهند، البته بنابر فرموده امام راحل نقش مسلمانان یک نقش محوری و تعیین کننده است و به تعبیر رهبر انقلاب اسلامی بزودی این پیروزی تحقق پیدا خواهد کرد.

وی افزود: ما می‌بایستی از خداوند متعال منتظر تفضل و فضل الهی بزرگی باشیم و آن هم با توجه به تحولاتی که در منطقه غرب آسیا رقم خورده است، برچیده شدن بساط اشغالگری رژیم صهیونیستی و محو این غده سرطانی از جغرافیای امروز دنیاست.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین، اظهار کرد: قطعاً بزرگترین پیروزی که در گام دوم انقلاب اسلامی از سوی خداوند متعال تفضل خواهد شد، محو رژیم صهیونیستی خواهد بود. با محو رژیم صهیونیستی، مرحله تمدن‌سازی جهان اسلام شکل خواهد گرفت یعنی ملت‌های مسلمان در کنار هم قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: امروز شما ایران عزیز را مشاهده کنید که ملت بزرگ و یکپارچه و ملت مسلمان ایران به صورت ید واحده هستند. ما در هیچ دوره‌ای علی‌رغم فتنه‌های دشمنان و تمرکز دولت‌های غربی بر مسائل مذهبی که تلاش می‌کردند میان شیعه و سنی تفرقه بیندازند و جدایی ایجاد کنند. اما با درایت علمای عزیز و هوشمندی و بصیرت مردم هیچ‌گاه در هیچ نقطه‌ای نتوانستند به نیات شوم خود دست پیدا کنند.

سردار سلیمانی، بیان کرد: هدایت‌های، ولی امر مسلمین رهبر معظم انقلاب اسلامی در اینکه ملت بزرگ ایران یکپارچه به سمت تحقق اهداف گام دوم انقلاب اسلامی حرکت کنند و هر روز این ملت از دیروز آن بهتر، متعالی‌تر، پیشرفته‌تر و مترقی‌تر شود.
-

وی افزود: امروز براساس برآورد‌های مؤسسات مطالعات راهبردی جهان نه براساس ادعایی که فقط در داخل کشور مطرح باشد، در شاخص توسعه انسانی چند کشور چین، ترکیه، نپال و ایران را طی چهار دهه گذشته را به عنوان کشور‌های برتر نام می‌برند، ایران در هر چهار دهه به عنوان بالاترین میزان توسعه در بُعد انسانی شناخته می‌شود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه نیمی از دانشجویان کشورمان را زنان خواهران تشکیل می‌دهند، تصریح کرد: این اتفاق یک‌مرتبه رخ نداده است، بلکه همانگونه که ملت ما رو به جلو حرکت می‌کرد و با دارا بودن بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ دانشگاه در سطح کشور یکی از پیشرفته‌ترین کشور‌ها در شاخص توسعه انسانی شناخته می‌شویم.

وی ادامه داد: البته نقش و سهم زنان در این توسعه بسیار تحسین برانگیز و برجسته و یک زیرساخت برای آینده و نشانه‌ای برای توفیقات بزرگی است که در آینده توسط زنان انقلابی این سرزمین در گام دوم انقلاب اسلامی رقم خواهد خورد، بنیان این مسیر توسط شهدای عزیز از جمله شهدای زن به‌ویژه شهدای فداکار زن اهل سنت نهادند.

سردار سلیمانی بیان کرد: این مسیر تعالی‌بخش و امیدآفرین و شوق برانگیز که جذبه‌های بسیار زیادی برای ملت‌های آزاده دنیا ایجاد کرده است، اگر در سطح کشور‌های اسلامی و غیراسلامی مطالعه‌ای صورت می‌گرفت، موارد بسیار از تبعیت ملت‌ها، اندیشمندان و دانشمندان را از ملت بزرگ ایران خواهید دید؛ همچنین مواردی از تبعیت زنان در سطح جهان از زنان فداکار انقلابی و پیشروی ایران عزیز خواهید دید.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه امروز ایران یک الگو در جهان است، خاطرنشان کرد: البته نظام سلطه با سیاه‌نمایی، حقایق را تحریف می‌کند و به دنبال تسلط بر کشور‌های مسلمان و جدایی بین آن‌هاست، جعل یک کشور، سرزمین و دولت در قلب جهان اسلام و اشغال بیت‌المقدس و مسجدالاقصی با همین هدف انجام شد.

وی ادامه داد: انگلیس‌ها پس از تجزیه امپراتوری عثمانی با تمسک بر سازمان‌های بین‌المللی آن روز، جامعه ملل سرزمین فلسطین را تحت حمایت و قیمومیت خود قرار داد و فرماندار و نماینده یهودی به این سرزمین فرستادند.

سردار سلیمانی با اشاره به صدور اعلامیه بالفور توسط وزیر خارجه انگلیس، تصریح کرد: این کار آغازگر یک فتنه و توطئه بزرگ علیه جهان اسلام بود و پس از آن نیز از راه تزویر، دروغ و فریب و خرید خانه‌های مسلمانان فلسطینی، به مرور کار را به جایی رساندند که در سال ۱۹۴۸ پس از جنگ جهانی دوم تشکیل دولت یهود در سرزمین فلسطین را اعلام کردند.

وی افزود: این کار در حالی صورت گرفت که ۵ درصد از جمعیت آن منطقه یهودی و ۹۵ درصد دیگر مسلمان بودند، پس از آن مهاجرت‌ها را شکل دادند و در بیش از بیست سال بعد، هزاران نفر از یهودیان جهان را به سمت آن منطقه مهاجرت دادند تا به زعم خود ملت‌سازی کنند، اما هیچ‌گاه نتوانستند ملت بسازند و در آن‌جا چیزی به نام ملت موجودیت ندارد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین، افزود: یک ملت مشخصه‌ها و مؤلفه‌های خاص خود را دارد، مردم اشغالگر در سرزمین‌های اشغالی که از بیرون به آن آمده‌اند، هیچ کدام از مؤلفه‌های یک ملت را ندارند.

سردار سلیمانی، گفت: رهبر معظم انقلاب روز گذشته فرمودند، راه و نقشه مشخص است، سرزمین فلسطین باید به فلسطینی‌ها تحویل شود؛ سرنوشت ملت فلسطین باید توسط مسئولان فلسطین آزاد شده، تعیین شود. امروز این موضوع در عملیات طوفان الاقصی جای طرح شدن در جهان را دارند، چون مردم بیدار دنیا درخواست محاکمه سران کودک‌کش و قاتل صهیونیستی را دارند.

وی ادامه داد: دادگاه‌های صالحه باید مسئولیت این محاکمه را بر عهده بگیرند و آن‌ها را به عنوان بزرگترین جنایتکاران جنگی محاکمه کنند، ستمرار راه شهدا درخواست محاکمه سران کودک‌کش و قاتل رژیم صهیونیستی است و این دادگاه‌ها باید هرچه زودتر تشکیل شود.

سردار سلیمانی خاطرنشان کرد: ملت‌های دنیا آمادگی خود برای اقدام در این زمینه را اعلام کردند و باید در این موضوع سهم و نقش داشته باشند، در برخی نقاط، پلیس با این افراد برخورد کرده و آن‌ها را دستگیر می‌کند، اما تظاهرات در دنیا متوقف نشده و مردم دنیا نیز سکوت نکرده‌اند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در پایان خاطرنشان کرد: دستگاه‌های سخن‌پراکنی و غول‌های رسانه‌ای نظام سلطه نتوانستند بر افکار عمومی تأثیر بگذارند و این افکار عمومی بود که بر نقش‌آفرینی‌های منفی این غول‌های رسانه‌ای تأثیر گذاشت و توانست این غول‌های رسانه‌ای را شکست دهد.

برچسب ها: گلستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار