استاندار گلستان در دیدار با رئیس اتاق بازرگانی ترکمنستان از آمادگی گلستان برای صدور خدمات فنی و مهندسی به کشور ترکمنستان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۲۸۷۸۶
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۷ 28 September 2023

به گزارش تابناک گلستان و به نقل از خبرگزاری فارس، استاندار گلستان در دیدار با رئیس اتاق بازرگانی کشور ترکمنستان در سفر به این کشور با تبریک ۳۲ سالگی استقلال کشور ترکمنستان، اظهار کرد: از زمان استقرار دولت سیزدهم در کشور و تدبیر روسای محترم جمهور دو کشور و امضای سند همکاری دوجانبه سهم ما اکنون در صادرات به کشور ترکمنستان از ۹ درصد به ۲۳ درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: این ریل‌گذاری درست به خوبی به مسیر خود برگشته و به تعبیر مقام معظم رهبری این دو کشور با اشتراکات فرهنگی و اجتماعی فراوان باید روز افزون ارتباط خود را افزایش دهند و به رونق دو کشور کمک کند.

استاندار گلستان خاطرنشان کرد: ۳۷ درصد جمعیت استان گلستان از برادران و خواهران ترکمن هستند که نقطه عطفی در تعمیق ارتباط ما با استان بالکان آباد کشور ترکمنستان است.

زنگانه افزود: همچنین ۵۰ درصد از اعضای اتاق بازرگانی ما نیز ترکمن بوده که مستلزم همکاری بیشتری با هیئت‌های تجاری کشور ترکمنستان می‌باشد.

وی اضافه کرد: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون افزایشی بالغ بر ۶۰ درصد در صادرات استان گلستان به وجود آمده که این بر اساس تردد‌های هیات‌های تجاری و اقتصادی به کشور‌های همسایه است.

استاندار گلستان خاطرنشان کرد: اواخر ماه جاری هفدهمین دور کمیسیون مشترک برگزار خواهد شد که معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان و هیات اقتصادی از گلستان در این کمیسیون شرکت خواهد کرد.

دکتر زنگانه گفت: با توجه به امضای تفاهم‌نامه و سند‌های همکاری متعدد انتظار می‌رود شرایط مبادله کالا به کالا که مورد توجه بازرگانان استان است افزایش یابد و با برگزاری نمایشگاه مشترک تخصصی در گسترش روابط تجاری و اقتصادی تلاش کنیم.

وی اضافه کرد: سرمایه‌گذاری مشترک در حوزه راه، راه‌آهن، تولید دارو‌های گیاهی، کشاورزی، دامپروری، ساختمان مورد انتظار است.

استاندار گلستان تاکید کرد: یکی از توانمندی‌های استان گلستان خدمات فنی و مهندسی است که می‌توانیم در یک تعامل دو سویه شاهد صدور خدمات فنی و مهندسی از گلستان به ترکمنستان باشیم.

وی تاکید کرد: با توجه به پیشرفت ایران در حوزه سلامت و به خصوص گلستان در این حوزه، در خصوص گردشگری سلامت می‌توانیم اقدامات مشترک متعددی را اجرایی کنیم.

دکتر زنگانه گفت: با توجه به امضای تفاهم‌نامه دانشگاه علوم کشاورزی گلستان با دانشگاه کشاورزی نیازوف که ذیل تفاهمنامه سال گذشته روسای جمهور دو کشور بوده انتظار می‌رود تردد و سفر هیئت‌های مشترک در این حوزه تسهیل شود.

برچسب ها: گلستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار