معاون هماهنگی امور عمرانی گلستان گفت: طی دو سال اخیر حدود ۱۶ هزارمیلیارد تومان برای پروژه‌های عمرانی گلستان هزینه شده است.
کد خبر: ۱۱۲۲۰۰۳
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۲ 22 August 2023

به گزارش تابناک گلستان، سید مهدی مهیایی ظهر امروز در قرارگاه خبری شهید همدانی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: طی دو سال اخیر و از محل اعتبارات تملک دارایی ملی، اعتبارات سفر ریاست جمهور، منابع ملی وزارتخانه ها، منابع استانی ادارات کل و شهرداری‌های استان رقمی حدود ۱۶ هزار میلیارد تومان در بخش عمرانی هزینه شده است در حالی که اعتبار هزینه شده در بخش عمرانی در سال ۱۳۹۹ حدود دو هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان گفت: در هفته‌های آینده نیروگاه حرارتی و سیکل ترکیبی علی‌آبادکتول با هدف‌گذاری تولید برق ۵۰۰ مگاوات و عملیات اجرایی پتروشیمی با سرمایه‌گذاری ۴۰ هزار میلیارد تومانی وارد فاز اجرایی خواهد شد.

مهیایی گفت: با تلاش‌های صورت گرفته در هفته‌های آینده مجوز خرید تضمینی آب برای آب‌شیرین‌کن گلستان نهایی و تحصیل خواهد شد.

وی افزود: بر اساس تفاهمنامه منعقد با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) عملیات آبرسانی به ۸۰۰ روستا در دستور کار قرار گرفته است و تاکنون ۳۵ درصد پیشرفت داشته است.

مهیایی بیان کرد: تاکنون ۱۵ هزار متقاضی موثر برای نهضت ملی مسکن در گلستان داریم که برای حدود هشت هزار نفر پروژه طراحی و در حال ساخت است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان گفت: ۲۷۰ هکتار زمین برای نهضت ملی مسکن تخصیص یافت و ۳۰۰ هکتار در دست شناسایی بود و ۵۷ هکتار اراصی مازاد نهاد‌ها در حال هدایت به نهضت ملی مسکن است.

وی اضافه کرد: در حوزه پروژه‌های مرتبط با راه و شهرسازی اقدامات موثری انجام شده است و تاکنون هزار و ۳۷۳ میلیارد تومان در این بخش هزینه شده است که از آن جمله می‌توون به کاهش ۱۰ فقره‌ای مناطق پر خطر و افزایش ۸۰ کیلومتری روشنایی معابر اشاره کرد.
منبع/فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار