مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران بابیان این‌که جوانان باید از مکتب اهل‌بیت (ع) بهره مند شوند خاطرنشان کرد: تنها راه پیشرفت مادی و معنوی انسان و جامعه در تمسک به اهل‌بیت (ع) است.
کد خبر: ۹۴۵۴۲
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۶ 14 September 2015
به گزارش تابناک مازندران حجت‌الاسلام ناصر شکریان بعد از ظهر یکشنبه در جلسه نقد و بررسی برنامه طرح مصباح الهدی و نورالهدی مازندران و ضمن عرض تسلیت به مناسبت سالروز شهادت امام جواد (ع)، شخصیت علمی امام جواد (ع) را الگوی مناسبی برای جوانان عنوان کرد و اظهار داشت: حضرت جوادالائمه (ع) با بهره‌گیری از علم همراه حلم و ایمان به تداوم امامت پرداختند که این مهم بهترین الگو برای جوانان است.
وی با تقدیر از عوامل اجرایی برگزارکننده این طرح قرانی  و بابیان این‌که امام جواد (ع) برای تبلیغ از شیوه مناظره بهره بردند، گفت: مناظرات و پاسخ‌های عالمانه امام جواد (ع) مقام علمی و توانایی پذیرش امامت پیشوای نهم را بر همه روشن ساخت.
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این‌که زندگی امام جواد (ع) همانند سایر ائمه معصومین (ع) مملو از مکارم اخلاق، مناقب و معجزات، ارتباط متواضعانه، صمیمانه و همدردی با اصحاب ویاران بود، بیان داشت: زندگی پربرکت امام معصوم با توطئه حاکم مستبد معتصم و به دست همسرش ام فضل پایان یافت.
وی بابیان این‌که امام جواد (ع) تنها امامی بود که در سن ۹ سالگی به امامت رسید، خاطرنشان کرد: این مسئله طعن و مخالفت دشمنان را برانگیخت تا آنجا که به حیرت و حتی سرگردانی برخی از شیعیان نیز انجامید اما با آشکار شدن جلوه‌های الهی امامت آن امام همام اندک اندک ابرهای تیره تردید کنار رفت و خصانیت خورشید امامت ایشان آشکارا رخ کرد.
حجت‌الاسلام شکریان بابیان این‌که امامت امام جواد (ع) در خردسالی، اعجازی نو در تاریخ پرافتخار زندگانی امامان الهی است، گفت: امامت ایشان در کودکی جلوه‌ای دیگر از شکوه بیکران آن ائمه هدی را آشکار می‌کند.
عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران در ادامه سخنان خود افزود: بدون تردید، امامت اعجاز آمیز امام جواد (ع) جز بااتصال آن امام با منبع سرشار علم الهی تبیین شدنی نیست و این امر مبتنی بر بنیادهای پوشیده و غیبی جهان است.
وی به استعداد ذاتی امام جواد (ع) در حوزه علم و دانش اشاره کرد و افزود: این امام همام همانند امامان قبل از خود در زمینه تربیت، نشر علوم دینی و معارف اسلامی بی‌نظیر بود.
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران بابیان این‌که محافل دینی مکان مناسبی جهت معرفی معرف‌های مقبول و منکرهای موجود در جامعه است تا مردم جهت تبعیت از الگوی کامل هدایت شوند، گفت: حضور در کنار مکتب راستین امامان معصوم (ع) توفیقی می‌خواهد که همه‌کس مشمول این سعادت نمی‌شوند.
وی بحران‌های امروز در کشورهای اسلامی را به دلیل دوری از سیره اهل‌بیت (ع) دانست و خاطرنشان کرد: اگر امت اسلامی همان‌طور که پیامبر گرامی اسلام سفارش فرمودند به قرآن و اهل‌بیت پناه ببرند به حتم هیچ تهدیدی جامعه اسلامی را تهدید نخواهد کرد.

حجت‌الاسلام شکریان تأکید کرد: شیعیان با تمسک و پیروی به اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع)، راه سعادت را کسب می‌کنند و نجات حقیقی را به دست می‌آورند زیرا امامان، چراغ روشن و مشعل هدایت بشریت هستند و مطالعه و سیره شخصیت امامان همام ضروری است.
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، بحران‌های امروز در کشورهای اسلامی را به دلیل دوری از سیره اهل‌بیت (ع) دانست و خاطرنشان کرد: اگر امت اسلامی همان‌طور که پیامبر گرامی اسلام سفارش فرمودند به قرآن و اهل‌بیت پناه ببرند به حتم هیچ تهدیدی جامعه اسلامی را تهدید نخواهد کرد.
گفتنی است در ادامه سعید قربانی رئیس سازمان دارالقرآن الکریم اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران و دیگر مسئولین و عوامل اجرایی طرح به بررسی نقاط ضعف و قوت  برنامه افتتاحیه و اختتامیه این طرح قرآنی پرداختند.
لازم به ذکر است در انتهای این جلسه از مسئولین و مربیان و عوامل اجرایی طرح  با حضور مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران تقدیر شد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار