معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران از برداشت مکانیزه برنج در ۱۵۵ هزار هکتار از شالیزارهای استان خبر داد.
کد خبر: ۸۹۵۲۰۱
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۷ 03 September 2020

به گزارش تابناک مازندران از پایگاه اطلاع رسانی جهاد کشاورزی مازندران، مجید بهادری با بیان اینکه تاکنون برداشت شلتوک برنج در ۱۶۷ هزار و ۲۲۴ هکتار از اراضی شالیزاری مازندران انجام شد، گفت: ۱۵۵ هزار و ۹۱ هکتار از این اراضی به روش مکانیزه و ۷ هزار و ۵۵۶ هکتار به صورت سنتی برداشت شد.

وی با اشاره به توزیع ۱۷ هزار و ۳۱۱ تن کود بین کشاورزان شالیکار استان، افزود: مبارزه با علف های هرز در ۴۰۶ هزار و ۸۳۴ هکتار، کرم ساقه خوار برنج ۱۶۱ هزار و ۳۳۳ هکتار، بلاست خوشه در ۹۸ هزار و ۹۱۸ هکتار و بلاست برگ در ۸۴ هزار و ۶۰۰ هکتار از مزارع شالیزاری مازندران صورت گرفت.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه تاکنون کشت مجدد برنج و پرورش رتون در ۱۰۸ هزار و ۹۹۸ هکتار اراضی شالیزاری استان انجام شد، افزود: کشت مجدد برنج پس از برداشت کشت اول برنج در ۵۵ هزار و ۲۱۶ هکتار و پرورش رتون در ۵۳ هزار و ۷۸۲ هکتار از اراضی شالیزاری استان انجام شد.

وی یادآور شد: امسال ۲۱۴ هزار و ۳۲۶ هکتار از زمین های زراعی استان به کشت اول برنج اختصاص یافت که در ۱۶۷ هزار و ۶۲۴ هکتار ارقام محلی و ۴۶ هزار و ۷۰۲ هکتار ارقام اصلاح شده، کشت شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار