مدیر آموزش و پرورش بابلسر با اشاره به اجرای موفق طرح هجرت در استان گفت: مدارس بابلسر مرمت و بازسازی می‌شود.
کد خبر: ۷۸۴۰۱
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۶ 17 August 2015
به گزارش تابناک نقل از تسنیم احمدرضا مهاجری‌نژاد با اشاره به فرا رسیدن 26 مرداد ماه سالروز گرامیداشت ورود آزادگان سرافراز به میهن اسلامی ایران، اظهار داشت: همه ما می‌دانیم آزادگان، سفیران انقلاب اسلامی ایران در بین حکومت متجاوز بعث عراق بودند.
وی افزود: آزادگان سرافراز انقلاب اسلامی ایران با تحمل رنج، مشقت و سختی‌های جسمی و روحی توانستند مظلومیت و حقانیت ما را در دفاع مقدس به گوش جهانیان برسانند.
مدیر آموزش و پرورش بابلسر، با بیان اینکه بسیاری از آزادگان سرافراز انقلاب اسلامی ایران در دوران اسارت به درجه رفیع شهادت نائل آمدند، تصریح کرد: شمار زیادی از آزادگان انقلاب اسلامی به دلیل شکنجه‌های رژیم بعث عراق، سلامت روحی و جسمی خود را از دست دادند و خانواده بسیاری از این افراد به دلیل تحمل دوری همسر و فرزندان خود دوری دچار فشارهای مادی و فرهنگی شدند.
مهاجری‌نژاد، بیان داشت: آزادگان سرافراز انقلاب اسلامی ایران؛ شکنجه، اسارت و دوری از خانواده و وطن را تحمل کردند، اما هرگز حاضر نشدند یک کلمه از حقانیت و آرمان‌های انقلاب اسلامی عدول کنند.
وی با قدردانی از حضور پر شور و انقلابی مردم همیشه در صحنه بابلسر و امت شهید پرور مازندران در مراسم تشییع و خاکسپاری با شکوه پیکرهای مطهر شهدای غواص، تاکید کرد: شهدا، رزمندگان و آزادگان دفاع مقدس نماد استقلال، عزت و سربلندی انقلاب اسلامی ایران هستند و آحاد جامعه باید قدر دان ایثار، مقاومت و از خودگذشتگی‌های این عزیزان باشند.

حذف پایه دوم عمومی و استقرار پایه نهم در متوسطه اول

مدیر آموزش و پرورش بابلسر، به برخی از رویکردهای مهم آموزش و پرورش در سال تحصیلی 95-94 اشاره کرد و افزود: کوچک سازی، چابک سازی و بهره برداری بهینه از نیروهای انسانی و فضای آموزشی از جمله برنامه‌های مهم وزارت اموزش و پرورش در سال تحصیلی جدید است.
مهاجری‌نژاد، حذف پایه دوم عمومی و استقرار پایه نهم در متوسطه اول را نیز به عنوان دو رویداد بزرگ آموزشی نظام آموزش و پرورش در سال جاری برشمرد و خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات ارزنده ای که با برنامه‌ریزی منظم و کارشناسی دقیق توسط معاونین آموزش و پرورش بابلسر انجام شده، ساماندهی نیروی انسانی در مدارس شهرستان است.
وی افزود: تمامی همکارانی که به دلیل کم شدن کلاس درس با کمبود ساعات تدریس روبرو بودند به حوزه متوسطه اول انتقال یافتند.

تفکیک جنسیتی دانش آموزان در 6 مدرسه مختلط روستایی بابلسر

مدیر آموزش و پرورش بابلسر، اجرای طرح تفکیک جنسیت در مدارس ابتدایی مختلط را از دیگر اقدامات انجام شده در راستای اجرای پروژه مهر مدارس بابلسر عنوان کرد و گفت: بر اساس استانداردهای آموزشی، دانش آموزان دختر باید در محیطی امن و مرتبط با دختران از آموزش‌های لازم برخوردار و به فعالیت‌های آموزشی بپردازند.
وی خاطرنشان کرد: این طرح تاکنون در 6 مدرسه روستایی بابلسر اجرا و سعی داریم در سال‌های آینده مدارس بیشتری را از حالت اختلاط خارج کنیم.
مهاجری‌نژاد، با بیان اینکه در پروژه مهر امسال تمام سعی ما استفاده از ظرفیت‌های محلی جهت مشارکت در اداره مدرسه است، گفت: همکاری شوراهای اسلامی، دهیاران و افراد علاقه‌مند به ویژه خیران در اداره مدرسه نقش بسزایی در پر نشاط کردن و شاداب کردن مدارس ایفا می‌کند.
وی اظهار امیدواری کرد: تمام تلاش آموزش و پرورش بابلسر، اداره مدارس بر اساس سلایق و علایق دانش آموزان و اولیای دانش آموزان در حوزه محیط، امکانات و برنامه های آموزشی، ورزشی و پرورشی مدارس است.

ثبت نام بیش از 15 هزار دانش آموز در مدارس بابلسر

مدیر آموزش و پرورش بابلسر، افزود: تمام سعی ما و اهداف پروژه مهر اداره آموزش و پرورش بابلسر, ایجاد همکاری نزدیک ستاد و صف برای شروع سال تحصیلی جدید با حضور معلمان تمامی کلاس‌های درس در مقاطع مختلف تحصیلی است.
مهاجری‌نژاد، با اشاره به اینکه تاکنون مراحل ثبت نام بیش از 95 درصد از دانش آموزان مقاطع تحصیلی مختلف بابلسر در سیستم سناد آموزش و پرورش انجام شده است، افزود: بیش از 15 هزار دانش آموز در 130 مدرسه دولتی و غیر دولتی شهرستان بابلسر تحصیل می‌کنند.
وی به اجرای طرح هجرت در مدارس اشاره کرد و افزود: آموزش و پرورش از همه ظرفیت‌ها برای مرمت و بهسازی فضای آموزشی خود بهره می‌گیرد.
مدیر آموزش و پرورش بابلسر، بیان داشت: یکی از طرح‌هایی که با همکاری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در مدارس انجام می شود، اجرای طرح هجرت دانش آموزان است.
مهاجری‌نژاد، تصریح کرد: در این طرح از ظرفیت‌های دانش آموزان بسیجی برای آماده‌سازی مدارس به ویژه در حوزه رنگ آمیزی مدارس استفاده می‌شود.
وی افزود: امسال بیش از 40 مدرسه زیرپوشش حمایت‌های اداره آموزش و پرورش در حوزه بهسازی و مرمت قرار دارند که شامل رنگ آمیزی و آماده‌سازی نمازخانه، سرویس های بهداشتی، کلاس های درس و حیاط مدارس است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار