افزایش ۴ درصدی تولید انرژی در نیروگاه نکا ؛
مدیر عامل نیروگاه شهید سلیمی نکا افزود : نیروگاه نکا براساس برنامه ریزی انجام شده آنچه در تعهد و توان بود؛انجام داده است ودر ۱۰ ماهه سال ۹۷ در نیروگاه نکا ۹ میلیارد و ۸۰۰ کیلووات ساعت انرژی تولید شده است که شاهد تولید مناسب براساس برنامه ریزی بودیم.
کد خبر: ۷۰۹۶۵۸
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۸ 30 January 2019

مدیر عامل نیروگاه شهید سلیمی نکا از وارد مدار شدن فاز اول طرح آب شیرین کن دریای خزر در تابستان 98 خبر داد.
محسن نعمتی، در نشست خبری با خبرنگاران استان ، یکی از مهمترین طرح های در دست اجرا در نیروگاه شهید سلیمی نکا را طرح آب شیرین کن دانست و افزود: این طرح در مراحل ساخت ساختمان، احداث پمپ و خرید تجهیزات است که البته تجهیزات وارد کشور شده و باید از گمرک ترخیص شود و فاز اول آن ، تابستان 98 به بهره برداری می رسد .

وی بیان داشت: با افتتاح فاز اول آب شیرین کن و دو بخش دیگر، در مجموع 6 میلیون لیتر، آب شیرین وارد مدار می شود و استفاده از آب چاه بسیار کم خواهد شد.

مدیر عامل نیروگاه شهید سلیمی نکا با بیان اینکه از کارهای ارزشمند دیگر نیروگاه نکا در سال حمایت از تولید ملی، نگرش به تولیدات ساخت داخل است؛ یاداور شد: اعتماد به توانمندی های داخلی باید در دستور کار قرار گرفته و این مهم در نیروگاه نکا عملیاتی شده است.

نعمتی ادامه داد: بومی سازی پره های توری، کمپرسور و بخش های مختلف توربین اکنون در داخل کشور در دستور کار قرار گرفته و انجام می شود و دسترسی به قطعات داخلی پیدا کرده ایم.

وی گفت: در راستای استفاده از توان داخلی و تولید قطعات در داخل کشور از سال 90 وارد کار شده و یک هزار و 159 قطعه داخلی را از واحدها باز شده و در اختیار ساخت داخل قرار گرفته و انالیز شده است.

مدیر عامل نیروگاه شهید سلیمی نکا با اعلام اینکه این قطعات از جنس الومینیوم، برنج، فولاد، پلاستیکی، لاستیکی، پی وی سی و انواع مختلف دیگر بوده است؛ خاطر نشان کرد: برای تولید این قطعات، مهندسی معکوس انجام شده و به تولید داخل رسیده است و برخی از قطعات هم به عنوان لوازم یدکی مورد استفاده قرار می گیرد.

نعمتی گفت: از سال 94 تولید قطعات داخلی با شدت بیشتری در دستور کار قرار گرفته است و تاکنون 761 نوع قطعه شناسایی و 32 هزار و 313 قطعه ساخته شده است.
این مدیر افزود : نیروگاه نکا براساس برنامه ریزی انجام شده آنچه در تعهد و توان بود؛انجام داده است ودر ۱۰ ماهه سال ۹۷ در نیروگاه نکا ۹ میلیارد و ۸۰۰ کیلووات ساعت انرژی تولید شده است که شاهد تولید مناسب براساس برنامه ریزی بودیم.

وی همچنین با اشاره به سوخت مازوت در نیروگاه بیان داشت: سهم گاز و مازوت بخش بخار نیروگاه نکا در سال جاری متفاوت است وسهم گاز ۷۷ درصد و ۲۳ درصد سهم مازوت برای تولید انرژی است.
مدیرعامل نیروگاه شهید سلیمی نکا گفت: تلاش برای استفاده از سوخت گاز به عنوان سوخت پاک و سالم از دغدغه های مهم ماست و معتقدیم که در کنار تلاش برای تولید برق مردم کشور، رعایت مسائل زیست‌محیطی باید رعایت ‌شود.

نعمتی اضافه کرد: استفاده از سوخت مازوت به‌عنوان سوخت جایگزین نیروگاه نکا سال‌ها است که انجام می‌شود و به دلیل افت فشار گاز در فصل سرما و متصل نبودن به سیستم پرفشار گاز موجب شده است که این سوخت وجود داتشه باشد که امسال سهم استفاده از گاز افزایش داشته است.

وی یادآور شد: براساس همان اعتقادی که بر رعایت مسائل زیست محیطی وجود دارد و در کنار کاهش مخاطرات برای تجهیزات نیروگاهی در سال جاری تاکنون ۱۰ درصد سهم گاز نیروگاه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، افزایش داشته است.

این مسئول گفت: استفاده از سوخت مازوت برای نیروگاه هم مقرون به صرفه نیست و آلودگی‌های ناشی از مازوت را قبول داریم اما در تولید انرژی این نیروگاه به دو نوع سوخت گاز و مازون نیازمندیم که البته سیکل ترکیبی نیروگاه کاملا” با گاز و بخش های دیگر گاز و سوخت مایع با هم استفاده می شود.

مدیرعامل نیروگاه شهید سلیمی نکا با بیان اینکه در سال جاری برای بخش گازی، ۲۳ درصد سوخت نیروگاه مازوت و ۷۷درصد گاز است؛ یادآور شد: تلاش داریم تا این مقدار را هم به صفر برسانیم و تلاش برای استفاده از هوای پاک را ارزانی همه مردم منطقه کنیم.

همزمان این نشست خبری ، خبرنگاران از واحدهای مختلف نیروگاه شهید سلیمی بازدید و با بخش های مختلف نیروگاه آشنا شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار