رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به کمبود هفت هزار کلاس درس در پایتخت گفت: ساخت این فضای آموزشی 35 هزار میلیارد ریال هزینه دارد که با بودجه فعلی آموزش و پرورش تهران 42 سال زمان می برد.
کد خبر: ۴۵۹۴۰
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۰ 10 June 2015
به گزارش ایرنا محمد سالاری در حاشیه نشست مشترک اعضای کمیسیون های شهرسازی و معماری، عمران و حمل و نقل و فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با معاون سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در جمع خبرنگاران افزود: از 33 هزار کلاس درس موجود در تهران افزون بر 17 هزار کلاس نیاز به نوسازی و مقاوم سازی دارند که این امر بدون کمک خیرین مدرسه ساز و مدیریت شهری امکانپذیر نیست.

وی با بیان اینکه در حدود 30 درصد مدارس شهر تهران را خیرین می سازند گفت: پایتخت با این وجود از فقر فضای آموزشی رنج می برد.

سالاری تصریح کرد: همواره اینگونه تلقی شده که تهران از لحاظ داشتن فضای آموزشی غنی است اما با بررسی های انجام شده در این ارتباط و آمار سازمان نوسازی مدارس مشخص شد که تهران با داشتن در حدود یک میلیون و 85 هزار دانش آموز در این حوزه از فقیرترین شهرهای کشور است.

وی با اشاره به رویکرد مثبت شورا و شهرداری تهران در زمینه توسعه و بهسازی فضاهای آموزشی پایتخت تاکید کرد: براساس بودجه های سالانه، شهرداری تهران ملزم شده در ارتباط با ارتقای کیفیت محیطی فضای آموزشی اهتمام ویژه داشته باشد.

عضو شورای شهر تهران راهکار حل مشکلات این حوزه را برون سپاری تصدی گری آموزش و پرورش ذکر کرد و گفت: پیشنهاد ما اجرایی شدن مدیریت یکپاچه شهری است.

سالاری با بیان اینکه لایحه جامع مدیریت یکپارچه شهری در کمیسیون تخصصی دولت در دست بررسی و در حال نهایی شدن است ابراز امیدواری کرد که تا ماموریت های آموزش و پرورش به شهرداری ها برون سپاری و اعتبارات و اختیارات لازم به این نهادها واگذار شود.

رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر با تاکید بر اهمیت فضای آموزشی برای مدیریت شهری تهران، گفت: براساس گزارش های شهرداری، مدیریت شهری پایتخت سالانه بیش از 90 میلیون ریال به هر مدرسه تهران کمک نقدی می کند که این غیر از سایر کمک های غیرنقدی و قانونی دیگر است.

سالاری به کمبود وجود عرصه های عمومی کافی در مواقع بحران در شهر تهران اشاره کرد و افزود: فضای آموزشی استاندارد پایتخت از بهترین نقاط برای اسکان در زمان بحران هایی همچون زلزله هستند.

وی با بیان اینکه براساس مصوبه دولت مسوولیت مدیریت بحران شهر تهران برعهده شهرداری است ابراز امیدواری کرد که با واگذاری تصدی گری های آموزش و پرورش به مدیریت شهری به این مهم نیز توجه کافی شود.

عضو شورای شهر تهران از تشکیل کمیته تخصصی پیگیری مصوبات این جلسه مشترک در سطح سیاست گذاری و راهبردی با حضور نمایندگان سه کمیسیون مرتبط شورا، نماینده شهرداری و سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس شهر تهران خبر داد تا کمک های شهرداری تهران به آموزش و پرورش هدفمند شود زیرا این کمک ها اکنون نمود کافی ندارد.

سالاری با تاکید بر عدم هرگونه موازی کاری در تخصیص اعتبارات به آموزش و پرورش گفت: پیشنهادشده تا شهرداری تهران در هرمنطقه پایتخت ساخت یک مدرسه را برعهده بگیرد تا با فرهنگ سازی، مشارکت بیشتر بخش خصوصی و خیرین فراهم شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار