مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: فاضلاب ۴۵ درصد جمعیت کشور تصفیه می شود.
کد خبر: ۴۳۸۴۸۶
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۶ 10 June 2017
حمیدرضا جانباز در مراسم افتتاح فاز اول تصفیه خانه پردیس طی سخنانی گفت: امروز سی و هشتمین تصفیه خانه در پردیس افتتاح شد و  به زودی تصفیه خانه پیشوا نیز به بهره برداری خواهد رسید.

وی افزود: ما بیش از ۱ میلیون و ۳۶ هزار متر مکعب در دولت یازدهم تصفیه خانه فاضلاب احداث کردیم.

مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: تقریبا ۲۴ درصد تصفیه خانه های کشور در این دولت ساخته شده اند، هر متر مکعب فاضلاب ۴۰ برابر حجم خود توانایی آلوده کردن آب را دارد حالا در نظر بگیریم که بیش از ۱ میلیون و ۳۶ هزار متر مکعب فاضلاب در شبانه روز تصفیه می شود و این یعنی ما از آلودگی آب های سطحی در مقیاس   بیش از ۴۰ میلیون متر مکعب در شبانه روز جلوگیری کردیم.

وی اضافه کرد: این طرح بسیار گسترده است و البته ما هنوز در ابتدای راه قرار داریم، از ۱۱۳۵ شهر کشور، ۲۷۰ شهر به این سیستم مجهز شده اند که البته هدف گذاری بسیار خوبی بوده است، یعنی گرچه تعداد کم است اما جمعیت های بزرگی مورد هدف بوده اند و در حال حاضر ۴۵ درصد جمعیت کشور را تحت پوشش تصفیه فاضلاب قرار داده ایم وطی توافقاتی که با سازمان برنامه ریزی کشور به توافق رسیده ایم ۲۵ درصد افزایش شاخص را در نظر گرفته ایم.

جانباز اضافه کرد: تا پایان سال ۹۱ و ۶ ماهه اول سال ۹۲ یعنی در آغاز دولت یازدهم ۴۷ قرارداد با بخش خصوصی منعقد شده است که ۲۱ قرارداد سرمایه گذاری هم در حال حاضر آماده است.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار