کد خبر: ۲۷۲۱۴
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۸ 25 April 2015
رئیس مرکز بهداشت میاندورود از افتتاح نخستین مرکز واکسیناسیون هاری و سربازان در این شهرستان خبر داد.

محمد قربانی در گفت‌‎وگو با فارس با اشاره به افتتاح نخستین مرکز واکسیناسیون سربازان و تزریق واکسن هاری در مرکز درمانی تیپ یک مصطفی عاشوری در شهر سورک مرکز شهرستان میاندورود افزود: این مرکز سهم مهمی در جلوگیری یا کاهش مرگ‎های ناشی از سگ‌گزیدگی دارد زیرا بیماری هاری یک بیماری خطرناک و مهلک است و افتتاح این مرکز بسیار لازم بود.

وی با بیان اینکه مکان این مرکز از قبل وجود داشت، اظهار کرد: این مرکز درمانی با هزینه تجهیز 10 میلیون تومان توسط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران افتتاح شد و با افتتاح آن سربازان اعزامی به خدمت مقدس سربازی یا افرادی که مورد گازگرفتگی پستانداران خون‌گرم قرار گرفته باشند، برای در امان ماندن از ابتلا به بیماری مرگ‌بار هاری مورد واکسیناسیون قرار می‎گیرند و برای واکسیناسیون این افراد دیگر نیازی به تردد آنها به مرکز استان یا شهرستان نکا نیست.

رئیس مرکز بهداشتی درمانی شهرستان میاندورود با بیان اینکه در ساعات اداری کادر لازم در این مرکز حضور دارند، گفت: در خارج از این ساعات و حتی در ساعات نیمه‌شب نیز پرسنل آنکال برای واکسیناسیون هاری حضور دارند.

وی واکسیناسیون سربازان تا پیش از افتتاح این مرکز را تنها با مراجعه به مرکز استان یا نکا ممکن برشمرد و افزود: این مرکز با شروع به کار خود اقدامات مناسبی را برای ارتقای عادلانه درمان در بین مردم انجام داد.

قربانی با اشاره به اینکه در گذشته گاهی مشاهده می‎شد افراد مکان سگ‌گزیدگی را بخیه می‎زدند که این کاری نادرست است، تصریح کرد: هرگونه درمان خودسرانه یا غیراصولی در گزیدگی پستانداران خون‌گرم به ویژه سگ ممکن است به قیمت جان افراد تمام شود و اهمیت افتتاح این مرکز نیز به همین دلیل است.

 رئیس مرکز بهداشتی درمانی شهرستان میاندورود در پایان با بیان اینکه سالانه یک هزار و پانصد مورد سگ‌گزیدگی در کشور و 7 هزار مورد گزیدگی در استان و یک هزار مورد سگ‌گزیدگی در شهرستان ساری ثبت می‎شود، تاکید کرد: سالانه میلیاردها ریال برای واکسیناسیون این افراد هزینه می‎شود در صورتی که با کنترل سگ‎های ولگرد هزینه فوق بسیار کاهش خواهد داشت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار