کد خبر: ۲۵۵۷۷۹
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۹ 04 July 2016
رئیس اداره آموزش و پرورش قائم‌شهر گفت: 58مدرسه روستایی در قائم شهر مختلط است.

سید محمد رسولی امروز در نشست خبری با موضوع ثبت‌نام و هدایت تحصیلی با تاکید بر مدیریت علمی و برنامه‌محور در راستای ایجاد عدالت اجتماعی در آموزش و پرورش شهرستان قائم‌شهر اظهار کرد: شورای تشکیل پروژه مهر قائم‌شهر با هفت کارگروه آغاز به کار کرد و در روز سه شنبه افتتاح رسمی آن در مدرسه شهید محسنی اجرا می‌شود.

وی ثبت‌نام دانش‌آموزان را از زیرمجموعه‌های پروژه مهر اعلام کرد و گفت: طبق تعریف این پروژه تمامی ثبت‌نام‌ها از طریق سامانه سناد انجام می‌پذیرد و در میان‌پایه‌ها نیازی به حضور والدین برای ثبت‌نام نیست.

رئیس اداره آموزش و پرورش قائم‌شهر با مهم خواندن بحث محدوده و بومی بودن دانش‌آموزان برای ثبت‌نام تاکید کرد: روستامحوری و حاشیه شهر محوری مهم‌ترین سیاست آموزش ‌و پرورش در قائم‌شهر است تا اصلاح ساختاری فضا و نیروی انسانی و افزایش کیفیت آموزش به درستی در این شهرستان اجرایی شود.

رسولی با نامناسب دانستن تراکم مدارس روستایی و بالا بودن تراکم مدارس شهری در قائم‌شهر تصریح کرد: فضای آموزش شهری در قائم‌شهر 30 درصد  و تراکم دانش‌آموزی 70 در صد است که ادامه این روند دور از عدالت آموزشی است.

وی سیاست‌های غلط گذشته را باعث نقص تراکم مناسب مدارس روستایی و شهری بیان کرد و افزود: اگر هر دانش‌آموز در محدوده معین ثبت‌نام کند تراکم به تعادل می‌رسد و در دو سال آینده در پایه متوسطه اول و پنج سال آینده در دوره ابتدایی مشکل تراکم شهری و کمبود دانش‌آموز در مدارس روستایی برطرف می‌شود.

رسولی در ادامه با اشاره به وجود 58 مدرسه ابتدایی مختلط روستایی در قائم‌شهر یادآور شد: با اجرای درست ثبت‌نام در محدوده و توجه به روستا محوری، از تعداد مدارس مختلط و چندپایه در روستاها کاسته می‌شود.

وی هدایت تحصیلی را با هدف توسعه متوازن رشته‌ها زیرمجموعه دیگر پروژه مهر اعلام کرد و گفت: در سال جدید به علت استقرار پایه دهم  به فضا، تجهیزات و منابع انسانی بیشتری نیاز داریم.

رئیس اداره آموزش و پرورش قائم‌شهر تعداد دانش‌آموزانی را که قادر به انتخاب رشته برای پایه دهم هستند سه هزار و 800 نفر اعلام کرد و افزود: بر اساس طرح هدایت تحصیلی، 55 درصد دانش‌آموزان قائم‌شهری در شاخه نظری و 45 درصد در شاخه فنی برای ثبت‌نام هدایت می‌شوند که در شاخه نظری23 درصد شامل رشته ریاضی 54 درصد شامل رشته تجربی و 23 درصد هم شامل رشته انسانی است و در شاخه فنی نیز 54 درصد برای رشته فنی و 44 درصد برای رشته‌های کار و دانش منظور شده است.

 رسولی با بیان اینکه فرسودگی فضاهای آموزشی در قائم‌شهر از کمبود فضا بیشتر است، تصریح کرد: بیش از 50 مدرسه قائم‌شهر بیشتر از دو دهه در لیست تخریبی قرار دارند اما اتفاقی برای نوسازی یا بازسازی این مدارس رخ نداده است.

وی در ادامه یادآور شد: برای نخستین بار در استان مازندران ساعت تدریس معلمان قائم‌شهر  در قالب گردش نخبگان به 12 ساعت کاهش یافت تا مدارس عادی نیز از وجود معلمان برتر بهره‌مند شوند.

وی در بخش دیگری از سخناش با بیان اینکه برای اصلاح مدارس باید مدیران اصلاح شوند، اظهار کرد: در راستای ارتقابخشی آموزش مدارس، سیاست جابجایی برخی مدیران در دستور کار قرار گرفت تا کارآمدی یا ناکارآمدی مدیران تنها در یک منطقه متمرکز نشود.

رسولی تاکید کرد: در صورت استمرار ناکارآمدی مدیران، حذف مدیر مربوط در دستور کار آموزش و پرورش قائم‌شهر قرار داد.

رئیس اداره آموزش و پرورش قائم‌شهر در ادامه از تشکیل شبکه همیار برای 110 مدرسه ابتدایی قائم‌شهر خبر داد و افزود: از دیگر برنامه‌های این دستگاه اجرایی اجرای طرح اردوی جهادی تکنولوژی است که در سال جاری به صورت مستقیم اجرایی می‌شود.

 

خبرگزاری ایسنا منطقه مازندران
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
United States
|
۰۲:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۵
واقعا یک پژوهش علمی انجام بشه ببینیم درس در مدارس مختلط دوره ابتدائی برای دانش آموزان مفید یا مضر اونوقت هرچی درستهه رو اجرا کنیم. ما بچه های مدرسه مختلط در ابتدائی بسیار اجتماعی تریم اینو حداقل می تونم بدون پژوهش بگم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار