کد خبر: ۲۵۳۷۸۶
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۲ 30 June 2016
رئیس مجمع نمایندگان مازندران گفت: دولت باید از سرمایه های راکد در بانک ها مالیات دریافت کند تا این سرمایه ها به جای انباشت در بانک در تولید به کار گرفته شود.

به گزارش تابناک مازندران، قاسم احمدی لاشکی در مراسم گرامیداشت روز صنعت و معدن مازندران در دانشگاه شمال آمل با اشاره به اینکه صنعت مازندران به دلیل مسایل زیست محیطی از میان رفته است و صدور سالانه موافقت زیست محیطی، داد فعالان صنعت را در آورده است، افزود: باید تمهیداتی اندیشیده شود تا سرمایه ها و نیروی انسانی و دارایی های سرمایه گذار درگیر بروکراسی و موانع متعدد نباشد تا بتوانیم درآمد کسب کنیم و شغل ایجاد شود.

وی با بیان اینکه دولت قرار است 16 هزار میلیارد تومان تسهیلات برای فعال کردن ظرفیت های خاموش صنعتی در کشور پرداخت کند، بیان کرد: 12.9 درصد از این تسهیلات متعلق به مازندران است که رقمی برابر 470 میلیارد تومان خواهد بود.

لاشکی با اشاره به اینکه در جذب این تسهیلات باید از سوی استانداری مازندران تلاش های بسیاری صورت گیرد تا این اعتبارات در بدنه اداری استان معطل نماند، گفت: نگذاریم این گونه کمک ها در مسیر اجرا دچار تصمیماتی شود که در نهایت ثمری برای استان نداشته باشد.

وی تاکید کرد: اگر چه معتقدیم استاندار نباید تغییر کند اما بدنه استانداری باید دچار تغییراتی شود.

 نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز بانک ها بلای جان تولید شده اند، تصریح کرد: امروز بانک ها به جای اینکه تسهیل گر باشند با پرداخت وام، دامی پهن می کنند تا زندگی مردم را ببلعند.

وی با اعلام اینکه اقدام شورای پول و اعتبار برای تعیین سقف سپرده بانکی مناسب بود؛ افزود: تمایل سرمایه گذاران خارجی به ایران از کشورهایی مانند چین  و اتریش به دلیل این است که نظام بانکی این کشورها برای سرمایه های راکد در بانک ها مالیات سنگین وضع می کند و آنها را مجبور می کند که سرمایه های خود را به کار برگیرند اما این امر در ایران برعکس انجام می شود.

احمدی لاشکی با اشاره به انتهای راکد شدن سرمایه در بانک ها رکود است و اگرچه دولت در زمینه تورم زحمات خود را کشیده اما همچنان تورم وجود دارد و باید علت آن بررسی شود، ادامه داد: تا زمانی که تولید زنده است جامعه زنده خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه در این میان تولیدکنندگان نیز باید صادق بوده و همراهی داشته باشند، افزود: عده ای صنعتگران بی اعتمادی را رواج می دهند و تسهیلات را به جای تولید در جای دیگر هزینه می کنند که امر موجب پیدایش افرادی مانند شهرام جزایری و بابک زنجانی می شود.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار