کد خبر: ۲۳۹۹۴۵
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۳ 02 June 2016
رئیس اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی مازندران گفت که زیرساخت ها برای صادرات کالاهای غیرنفتی این استان به کشور روسیه هنوز به درستی فراهم نشده است.


تابناک مازندران/ عبدالله مهاجر شامگاه چهارشنبه در نشست تجار مازندرانی با مدیرعامل بانک کشاورزی ایران در ساری مهم ترین مشکل در این زمینه را بالا بودن تعرفه گمرکی ، گرانی حمل و نقل و کمبود نقدینگی برشمرد.
وی گفت : مازندران با داشتن 10.5 درصد از ارزش افزوده بخش کشاورزی و تامین 10 درصد گوشت مرغ، 40 درصدی برنج و 50 درصدی مرکبات کشور ، ظرفیت مازاد برای صادرات به خارج از کشور از جمله روسیه دارد که با تامین زیرساخت ها ، توسعه صادرات امکان پذیر می شود.
بر اساس گزارش ادارات کل گمرک و صنعت و معدن مازندران ، صادرات کالای این استان به روسیه در سال 94 به خاطر وجود مشکلات و موانع کمتر از نصف سال 93 بود.
ارزش صادرات این استان در سال 93 به روسیه 29 میلیون و در سال گذشته 12 میلیون دلار بود .
مازندران با 480 هزار هکتار اراضی کشاورزی ، در تولید 14 محصول زراعی و باغی رتبه اول تا پنجم را دارد و بیشتر محصولات کشاورزی تولیدی این استان هم صادراتی است.
** ایجاد خط اعتباری ویژه برای کمک به صادرات
رئیس اتاق بازرگانی مازندران همچنین گفت که منابع مالی بانک کشاورزی استان برای تامین نقدینگی صادرات این استان ناکافی است.
وی افزود : برای تامین نقدینگی مورد نیاز به ایجاد خط اعتباری ویژه ملی در این بانک برای پرداخت تسهیلات به صادرکنندگان داریم.
مهاجر گفت : تامین منابع مالی مورد نیاز برای تجار صادرکننده از سوی بانک کشاورزی و توسعه میزان صادرات کالای کشاورزی و صنعتی می تواند راهکار مناسبی برای خروج از رکود و ایجاد اشتغال باشد. وی با اشاره به بدهی برخی کشاورزان به خصوص خسارت دیدگان ناشی از بلایای طبیعی استان از جمله سرما زدگی به بانک کشاورزی ، خواهان تدبیر راهکار ویژه برای بازپرداخت این بدهی شد.

ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار