نخست وزیر انگلیس به دنبال توافقی است که پیش از برگزاری همه پرسی جدایی این کشور از اتحادیه اروپا به دست بیاید.
کد خبر: ۱۸۳۷۷۳
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۵ 19 February 2016
نخست وزیر انگلستان هشدار داد در صورت عدم رسیدن به توافق در بروکسل برای طرح اصلاح قواعد روابط کشورش با این اتحادیه، از گفت و گوها کنار خواهد رفت.

 گفت وگوهای «دیوید کامرون» و دیگر سران کشورهای اروپایی در بروکسل هیچ پیشرفتی نداشتند و اگر شرایط این طور ادامه پیدا کند انگلیس کنار می‎کشد.

به گزارش شبکه خبری بی بی سی، منابع دولت انگلیس گفتند نشست بروکسل که برای  حال برگزاری است تا کنون هیچ پیشرفتی نکرده است.­

نخست  وزیر انگلیس به دنبال توافقی است که پیش از برگزاری همه پرسی جدایی این کشور از اتحادیه اروپا به دست بیاید.

کامرون گفته است اگر به بسته اصلاحات درستی در بروکسل درست نیابد، نشست را ترک می‎کند.

نشست بروکسل برای بررسی طرح چهاربندی دولت انگلستان از روز گذشته در در بروکسل با حضور سران 28 کشور عضو اتحادیه شروع شد و پنج شنبه شب بدون هیچ پیشرفتی در راستای توافق به پایان رسید.

روز جمعه نیز گفت و گوها ادامه خواهد داشت اما نخست وزیر انگلستان هشدار داد اگر پیشرفتی حاصل نشود، نشست را ترک خواهد کرد.

در واپسین ساعات روز پنج­شنبه  یک منبع در دولت انگلستان گفت «ما تنها به دنبال توافق در این نشست هستیم»

کامرون که خواستار اصلاح روابط با اروپاست، طرحی 4 بندی را ارائه کرده بود که برای تغییر قواعد به اتحادیه اروپا پیشنهاد شد. چهارموضوع حیاتی که کامرون و وزرایش به اتحادیه اروپا پیشنهاد کردند شامل این موارد می‌باشند: معافیت انگلیس از اصول اساسی اتحادیه اروپا؛ بازیابی ارزش و جایگاه واحد پول «پوند» برای حفظ آن؛ تعیین خطوط قرمز برای بازیابی قدرت انگلیس در مقابل دستورات اتحادیه اروپا؛ تعریف ساختار تازه برای 28 کشور عضو اتحادیه شامل محافظت از لندن.

دونالد توسک که نشست دیروز را اداره می‌کرد نتوانست اجماعی میان کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای دو مساله کلیدی در طرح انگلیس به دست آورد. این دو مساله طرح کاهش مزایای مهاجران اروپایی به انگلیس طی 4 سال اول و همچنین قطع مزایای کودکان این مهاجران است.
منبع: فارس
برچسب ها: کامرون ، بروکسل ، نشست
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار