رئیس خانه صنعت و معدن مازندران
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت مازندران با اشاره به رکود رد بخش تولیدی و صنعتی گفت: عمق رکود در این بخش بحرانی است و باید به فکر راه چاره‌ای بود.
کد خبر: ۱۶۴۳۸۶
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۴ 16 January 2016
به گزارش تابناک مازندران، نصرالله صدرزاده با ناکافی خواندن حمایت‌های گذشته دولت و مجلس نسبت به حوزه تولید اعم از صنعتی و معدنی خطاب به مسئولان گفت: شدت و عمق رکود به حدی است که به پایین‌ترین سطوح جامعه حتی قشر خانواده نیز سرایت کرده و قدرت عادی خرید مردم را نیز تحت تأثیر خود قرار داده است.

وی بابیان اینکه شرایط رکودی در بخش های مختلف ازجمله تولیدی بسیار عمیق و گسترده شد درنتیجه آن تولیدکنندگان ما برای فروش محصولات در بازار داخلی دچار مشکلات جدی شدند و به خاطر تحریم‌ها هنوز هم برای صدور محصولات، صادرکنندگان با چالش‌های گوناگونی مواجه هستند.

صدرزاده بابیان اینکه در شرایط سخت فعلی باید تدابیر مضاعفی اندیشید، به حمایت‌ها سرعت بخشید و همت‌های عالی بکار برد تصریح کرد: در این وضعیت باید هم به فکر بازار داخلی و هم به دنبال تسریع در صدور کالاها و محصولات تولیدی به بازارهای هدف خارجی باشیم و باید تقاضاهای جدید در فضای داخلی و بین‌المللی برای کالاهای ایرانی ایجاد کنیم که این امر تلاش‌های ویژه‌ای می‌طلبد.

وی افزود: برای ایجاد تقاضا در داخل بایستی قدرت خرید مردم را افزایش داد و هم‌زمان با تزریق نقدینگی، چرخه‌ای تولید را به گردش درآورد.

صدر زاده خاطرنشان کرد: تا سرمایه در گردش کارگاه‌های تولیدی، بنگاه‌های اقتصادی و کارخانه‌ها صنعتی و معدنی تأمین نشود نمی‌توان از فعال شدن و بازگشایی کارخانه‌ها و بنگاه‌ها سخنی به میان آورد.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت مازندران پیامدها و تبعات منفی چنین وضعیتی را بسیار زیان‌آور اعلام کرد و گفت: در چنین حالتی باید از همه تجربیات دنیا بهره گیریم و از تمامی نخبگان صنعتی و اقتصاددانان کشور کمک گرفته شود تا بتوانیم از این مرحله سریع‌تر و به نحو شایسته‌ای گذر کنیم.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار