یک مشاور خانواده از اظهار علاقه زن و شوهر با ابزار مجازی مثل تلگرام و.. نهی کرد و گفت: وقتی ارتباطات زن و شوهر شکل تکنولوژیک بگیرد شکاف و فاصله امری طبیعی خواهد شد و این رفتارآسیب‌زا است.
کد خبر: ۱۲۵۰۹۹
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۹ 07 November 2015
به گزارش تابناک مازندران، ابراهیم اندرخورا امروز در همایش طلیعه حضور ویژه طلاب حوزه علمیه خواهران مازندران که در اردوگاه بادله برگزار شد درباره نشانه‌های یک خانواده متعالی با محوریت سبک زندگی اسلامی، گفت: تربیت یکی از نشانه‌های خانواده متعالی است و مادر نشانه رحمت الهی و دارای مقام است.
وی با بیان اینکه از دو سال به بالا بچه‌ها را نگذارید در کنارتان بخوابند، افزود: هر یک از زوجین که بدون اجازه تلفن یکدیگر را چک کنند مشکل تربیتی دارند.
این مشاور خانواده وفاداری را تقسیم شادی‌ها و لذات حلال زندگی دانست و تصریح کرد: صداقت از مولفه‌های زندگی متعالی است و دروغ مادر همه بدی‌ها است و زدن دروغ مصلحتی در جایی جایز است که ابرو و جان کسی در خطر باشد.
وی وجود عشق را یکی از ویژگی‌های خانواده متعالی دانست و افزود: معنای عشق علاقه شدید قلبی نیست اگر چه علاقه و مالکیت در عشق است ولی عشق مالکیت نیز نیست و عشق واقعی را زن می‌تواند در زندگی جاری کند.
اندرخورا وجود لذت در زندگی را یکی دیگر از مولفه‌های زندگی متعالی دانست و اظهار کرد: غر زدن، نقد کردن و.. از موارد مخرب رفتار خانواده است و زن نباید درون زندگی خود را با بیرون زندگی مردم مقایسه کند.
وی با بیان اینکه پول می‌تواند کمک کند ولی خوشبختی نمی‌آورد، افزود: خوشبختی در درون ذهن ما است و ما همان اندیشه خود نیستیم.
این مشاور ادامه داد: همسران شخصیت دادن به شوهر، احساس وابستگی و احترام به شغل شوهرشان را رعایت کنند  و در خانواده یکدیگر را با القاب و عناودین درست صدا بزنیم.
وی داشتن دختر در منزل را یک فرصت ایده‌ال و رحمت الهی دانست و افزود: مردها می‌خواهند که زنها به شوهرنشان وابسته باشند، مردها دیداری‌اند و زنها با کارهایی مثل اتوکردن لباس روز بعد مرد، واکس زدن کفش او می‌تواند تاثیر فراوانی در علاقه مرد در خانواده ایجاد کند.
اندرخورا با بیان اینکه  مردان باید زنان را با شنیداری و تقدیر تشکر زبانی سپاسگزاری کنند، عنوان کرد: استقبال از شوهر هنگام ورد به خانه، زدن لبخند از روی مهر و پیشنهاد یک نوشیدنی تاثیر مهمی در ترغیب مشارکت مردان دارد.
وی با بیان اینکه معنای ساده زیستی پوشیدن یک لباس چند سال گذشته نیست و زن‌ها فرهنگ ظریف و لطیف زنانه خود را حفظ کنند، افزود: درخواست زن‌ها از شوهر باید به زبان زنانه باشد نه به زبان تکبر.
این مشاور خانواده با اشاره به اینکه ما از نظر تربیتی به مادرانمان بدهکاریم، گفت: برای جلب مشارکت همسر ابتدا باید مهارت جلب شوهرتان را بلد باشید.
وی افزود: اولین و مهمترین نقش زن در خانواده نقش مادرانه است و زن باید عیب شوهرش را بپوشد.
اندرخورا دومین نقش زنان را نقش عاشقانه دانست و اظهار کرد: زیباترین هدیه زن به شوهر خنده از سر رضایت است.
وی از اظهار علاقه زن و شوهر با ابزار مجازی مثل تلگرام و.. نهی کرد و ادامه داد: وقتی ارتباطات زن و شوهر شکل تکنولوژیک بگیرد شکاف و فاصله امری طبیعی خواهد شد و این رفتارآسیب‌زا است و هیچ چیز مثل ارتباط چهره به چهره در افزایش علاقه بین زن و شوهر موثر نیست.
اندرخورا نقش همسرانه و نقش آگاهانه همسر را از نقش ‌ای زنان عنوان کرد و افزود: فهم دین، اندازه‌گیری درست در زندگی، صبر و شکیبایی بر مسائل در روایات ما تاکید شد.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار