مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت:۱۲۶ پویش مردمی از اقشار مختلف برای نهال‌کاری داشته‌ایم که مقرر شده بر اساس تفاهم‌نامه‌ای با بسیج و سپاه، ۳۰ هزار اصله درخت در استان کاشت شود.
کد خبر: ۱۱۵۷۲۴۵
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۶ 04 March 2024

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، علیرضا نصرآبادی، امروز دوشنبه ۱۴ اسفند در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: ۱۶ پروژه با ۱۷ میلیارد تومان در هفته منابع طبیعی افتتاح می‌شود که ۲۳ هزار نفر از مزایای این طرح‌ها بهره‌مند می‌شوند و ۲۷۸۸ نفر روز اشتغال ایجاد می‌شود.

وی گفت: طرح‌های منابع طبیعی در ۲۹ روستای استان اجرا شده که نقش بسزایی در نگهداشت جمعیت داشته که مجموع پروژه‌های افتتاحی، ۱۱ پروژه آبخیزداری و مابقی بیابان‌زدایی و کاشت نهال بوده است.

نصرآبادی با اشاره به برنامه‌های هفته منابع طبیعی، بیان کرد: پویش‌های نهال‌کاری در سطح جامعه به ویژه خانواده‌ها، مراسم کاشت نهال با مشارکت شهرداری، برگزاری نشست علمی با دانشجویان و هیئت علمی از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی از برگزاری جلسه وبیناری با دادستان‌های کل کشور، پویش‌های نهال‌کاری در معادن و دیدار با خانواده شهدا را از دیگر برنامه‌های این هفته عنوان کرد و افزود: گفتمان‌سازی عمومی برای تبیین حوزه تهدید‌های محیط زیست طی هفته منابع طبیعی در استان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به شرایط آب و هوایی و اقلیم استان گفت: برای مقابله با پدیده‌هایی اعم از فرسایش خاک، خشکسالی و دیگر پدیده‌های ناشی از تغییر اقلیم نیازمند فرهنگ‌سازی و مشارکت مردمی است

نصرآبادی با اشاره به طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت، اظهار کرد: سهم استان ۱۶ میلیون اصله درخت در طول ۴ سال بوده که تاکنون ۲ میلیون و ۱۷۵ اصله درخت تولید و ۳۴۳ هزار و ۱۴۱ اصله کاشت شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی تصریح کرد: با همکاری شرکت آبفای استان و در راستای استفاده از پساب فاضلاب بیرجند، ۶ هزار اصله نهال غیرمثمر در ۲۷ هکتار کاشت شده است که کانون‌های فرسایش بادی به ۳۲ مورد افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: متأسفانه به دلیل خشکسالی‌های چند ساله، مساحت کانون‌های فرسایش بادی به ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار رسیده که بحرانی است.

برچسب ها: خراسان جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار