فرماندار خوسف از آبرسانی سیار به بیش از ۱۰۰ محله عشایری در این شهرستان با حجم ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب در 8 ماه ابتدای امسال خبر داد.
کد خبر: ۱۱۴۴۸۲۴
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۶ 23 December 2023

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، سید علی حسینی، فرماندار این شهرستان شهرستان امروز در جمع رسانه‌ها با اشاره به فرموده امام عظیم الشأن و مقام معظم رهبری که عشایر ذخایر انقلابند اظهارداشت: شهرستان خوسف دارای هزار و ۱۰۰ خانوار عشایری و جمعیت حدود ۴ هزار نفری است.

وی از عشایر به عنوان خط مقدم جبهه تولید نام برد و بر ضرورت توجه به این قشر سختکوش و توزیع عادلانه امکانات در بین این قشر تاکید کرد.

وی با بیان اینکه آب رسانی به عشایر مهم‌ترین نیاز این قشر است، از آبرسانی سیار به بیش از ۱۰۰ محله عشایری در این شهرستان با حجم ۶ میلیون ۵۰۰ هزار متر مکعب در هشت ماه ابتدایی سال جاری خبر داد و افزود: در این مدت یک دستگاه تانکر آبرسانی سیارجدید نیز با مشارکت بنیاد علوی به مناطق عشایری شهرستان اهدا شده است.

فرماندار خوسف با اشاره به این که بیش از ۱۵ مورد مرمت بازسازی و احداث چاه دامداری، آب انبار و آبشخور دامی، در سطح شهرستان از ابتدای سال جاری به همت اداره عشایری شهرستان به سرانجام رسیده است، اعتبار این اقدامات را بالغ بر ۵ میلیارد ریال عنوان کرد.

نماینده عالی دولت در خوسف احداث ۲ باب منبع ذخیره آب شرب با اعتبار ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در سطح شهرستان را از دیگر اقدامات در راستای رفع نیاز آبرسانی برشمرد.
فرماندار خوسف با اشاره به دام به عنوان بنیان معیشت زندگی عشایر از معرفی عشایر این شهرستان در طرح تسهیلات زنجیره تولید گوشت قرمز به اعتبار ۷۰ میلیارد ریال خبر داد.

حسینی مرمت و بازسازی ۵۰۰ کیلومتر راه عشایری با اعتبار ۵ میلیارد ریال و اجرای فاز اول جاده عشایری نخاب به طول ۲ کیلومتر با اعتبار ۳ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال را از جمله اقدامات اداره عشایری شهرستان در حوزه خدمت رسانی و تکمیل راه‌های عشایری عنوان کرد.

به گفته وی در راستای بهره‌مندی از فناوری‌های جدید و برآورده کردن نیاز عشایر به روشنایی در سال گذشته ۱۲۰پنل خورشیدی و از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۹ پنل در بین عشایر شهرستان توزیع شد این در حالیست که ۸۰ سهمیه پنل به شهرستان تخصیص یافته است و در آینده در بین عشایر شهرستان توزیع خواهد شد.

فرماندار خوسف در پایان تاکید کرد: خدمت رسانی به جامعه روستایی و عشایری از اولویت‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

برچسب ها: خراسان جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار