سرپرست امور منابع آب شهرستان ری گفت: ۲ کیلومتر مربع از نقاط حادثه خیر بستر رودخانه کن در محدوده بخش کهریزک شهرستان ری لایروبی شد.
کد خبر: ۱۰۰۴۶۹۹
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۸ 27 October 2021

به گزارش «تابناک تهران» به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران، سید حمید رضا حسینی اظهار داشت: با پیگیری های اکیپ گشت ‌و بازرسی واحد آب های سطحی امور منابع آب شهرستان ری نقاط حادثه خیز رودخانه کن در موقع بحران و سیلاب شناسای و با توجه به آغاز فصل سرما و بارش های فصل پاییز و زمستان عملیات لایروبی آن انجام شد.

وی با اشاره به اینکه بستر رودخانه کن در محدوده روستاهای جهان آباد و اسماعیل آباد بخش کهریزک نقاط حادثه شناسایی شدند، خاطرنشان کرد: لایروبی این محدوده جهت افزایش آبگذری رودخانه و عبور ایمن سیلاب های احتمالی لایروبی و پاکسازی شد.

حسینی اضافه کرد: عملیات لایروبی رودخانه کن با هدف کاهش خطرهای احتمالی و ایجاد بستر مناسب جهت عبور جریان آب در مواقع بحرانی و سیلابی انجام شد، این عملیات طی یک هفته و در ۲ کیلومتر مربع از بستر رودخانه کن انجام پذیرفت.

‌این مسئول با تاکید بر اینکه رودخانه ها یکی از ارزشمند ترین منابع آبی کشور محسوب می شوند که حراست و حفاظت از آن ها بسیار مهم و ضروری است، افزود: رصد و پایش تمامی رودخانه های واقع در ‌محدوده عملیات امور منابع آب شهرستان ری در راستای عبور ایمن سیلاب ‌های احتمالی توسط مامورین مربوطه صورت می پذیرد.

وی گفت: رصد و پایش رودخانه ها توسط اکیپ های گشت و بازرسی همواره انجام می شود تا در صورت بروز هرگونه بارندگی و سیلابی شدن روخانه خطری شهروندان را تهدید نکند.

حسینی یادآور شد: تمام مالکان اراضی مجاور رودخانه های شهرستان ری برای حفظ جان و مال خودشان باید از هرگونه ساخت و ساز در حاشیه رودخانه ها بدون اخذ مجوز و موافقت با امور منابع آب شهرستان ری خودداری کنند.

 رودخانه کن یا سولقان از رشته کوه توچال سرچشمه می گیرد، از تهران می گذرد، در جنوب تهران خشک می‌شود و پرآب‌ترین رودی است که از تهران عبور می کند.

شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) با جمعیتی درحدود یک میلیون نفر در جنوب استان تهران واقع شده است، این شهرستان محل عبور رودخانه های کن، شور، کرج و مسیل های فیروزآباد و سرخه حصار است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار