رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: از ابتدای فرآیند واکسیناسیون کرونا تاکنون، بیش از ۲ میلیون و ۸۱۰ هزار دز واکسن در استان تزریق شده است.
کد خبر: ۹۹۷۹۷۷
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۰۰:۵۹ 02 October 2021

فرهاد ابول نژادیان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در تشریح روند واکسیناسیون کرونا در خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: از ابتدای تزریق واکسن کووید-۱۹ تاکنون، ۲ میلیون و ۸۱۰ هزار و ۸۵۱ دز تزریق شده است.

او با بیان اینکه یک میلیون و ۸۳۷ هزار و ۹۶ دز معادل ۵۵/۱ درصد گرو‌های سنی مختلف بالای ۱۸ سال دز اول و ۹۲۷ هزار و ۴۰۳ هزار دز معادل ۲۸/۴ درصد افراد واجد شرایط دز دوم واکسن را دریافت کرده اند، افزود: استان خوزستان حدود ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و ۳ هزار و ۷۰۰ نفر از این تعداد بالای ۱۸ سال سن دارند.

ابول نژادیان اظهار داشت: واکسن‌های کرونا از نوع سینوفارم، برکت، آسترازنکا و اسپوتنیک وی در مراکز بهداشت و پایگاه‌های تجمیعی واکسیناسیون به میزان کافی موجود است و همه شهروندان بدون محدودیت سنی می‌توانند با در دست داشتن کارت ملی مراجعه کرده و واکسن مورد نظر خود را دریافت کنند.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز؛ پوشش واکسیناسیون نوبت اول در ۳ نقطه از استان خوزستان شامل؛ بهبهان، دهدز و حوزه شرق اهواز به بیش از ۷۰ درصد رسیده، این در حالی است که کمترین میزان تزریق واکسن در شهرستان‌های کارون؛ دشت آزادگان و شادگان اعلام شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار