در سومین دوره طرح پیمایش محلات، سید مصطفی موسوی، شهردار منطقه ۹ به همراه معاونین و مدیران شهری محله استاد معین را به صورت میدانی، محله به محله و قدم به قدم مورد پایش قرار داد.
کد خبر: ۹۹۲۰۳۲
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۴ 07 September 2021

به گزارش «تابناک تهران» به نقل از شهرداری منطقه ۹، در راستای ارتقاء کیفیت خدمت رسانی و افزایش رضایتمندی شهروندان و به منظور نظارت مستقیم وضعیت نگهداشت شهر، طرح پیمایش محلات این منطقه در هشت محله محدوده با پیمایش مستمر و مستقیم مدیران شهری در دستور کار قرار گرفته است.

طرح پیمایش محلات منطقه ۹ با نظارت میدانی مستقیم شهردار منطقه و با همراهی معاونان و شهرداران نواحی به منظور بهبود وضعیت خدمات شهری، ترافیکی و عمرانی و فرهنگی اجتماعی مد نظر است.

گفتنی است در این مدت محلات هشت گانه استاد معین، امامزاده عبدالله، دکتر هوشیار، سرآسیاب مهرآباد، دستغیب، فتح صنعتی، شمشیری و مهرآباد جنوبی مورد نظارت قرار گرفته و تدابیر و دستورهای لازم برای حل مشکلات شهروندان در محل به مسئولین مربوط صادر شده است.

آغاز به کار بزرگترین مرکز تسهیل و توسعه کسب و کار اجتماعی در منطقه ۱۹

شهردار منطقه ۱۹ اعلام کرد: بزرگترین مرکز تسهیل و توسعه کسب و کار اجتماعی شهر تهران (توتیا) با ظرفیت آموزش بیش از ۱۲۰ شهروند در این منطقه آغاز به کار کرد.

علی توکلی با اشاره به راه اندازی این مرکز با همکاری تسهیلگران توسعه کسب و کار گفت: فعالیت این مرکز در قالب طرح آموزش و ارتقای توانمندی ها، تسهیلگری، توسعه کارآفرینی و توانمندسازی کسب و کارهای اجتماعی فراهم شده و با ایجاد امکان استقرار دفتر مشاوره، دفتر تسهیلگری، دفتر تسهیلات ویژه کارآفرینان، سالن گفت وگو، بازارچه خوداشتغالی و کارگاه هایی که بصورت آموزشی و آزمایشی در مرکز فعالیت می کنند، کار خود را آغاز کرده است.

وی اظهار کرد: این مرکز با مساحت هزار متر مربع در خیابان مهران نبش کوچه نیکوبین واقع شده و با تجهیز به ۱۲ اتاق شامل واحدهای مشاوره حقوقی، کارآفرینی، بیمه، مددکاری اجتماعی، ۶ کارگاه، یک کلاس مجهز و همچنین سالنی به مساحت حدودی ۱۵۰ مترمربع مکان مناسبی برای تولید محتوای استارتاپ های جامعه محلی، راه اندازی کافه کسب و کار به عنوان پاتوقی برای بیان ایده ها، برپایی بازارچه های خوداشتغالی و برگزاری دوره های آموزشی محسوب می شود.

به گفته توکلی استفاده از مشاوره های فردی و شغلی در این مرکز کاملا رایگان است و در حال حاضر ۴ کارگاه از ۶ کارگاه موجود در زمینه های تولید بسته های مراسم ترحیم و شادی، تولید صنایع دستی چوبی و چرمی و گلخانه خانگی و تولید جلبک با حضور تولیدکنندگان فعال شده است.

شهردار منطقه ۹ با اشاره به اینکه مرکز تسهیل و توسعه کسب و کار اجتماعی بخشی از مدل سازمان خدمات اجتماعی معاونت کارآفرینی در حوزه توسعه کسب و کار است، افزود: براساس بانک اطلاعاتی موجود در حوزه مشاغل خانگی درصدد ارائه خدمات به شهروندان هستیم و درهمین راستا علاوه بر شهروندان ساکن در این منطقه ساکنین سایر مناطق جنوبی همجوار نیز می توانند از خدمات این مرکز بهره مند شوند.

بازسازی کوچه های محله کوهسار

شهردار ناحیه ۳ منطقه ۵ اعلام کرد: کوچه های محله کوهسار در این ناحیه برای سهولت استفاده شهروندان بازسازی می شود.

محمدرضا سلطانی نژاد در مورد پروژه های عمرانی در این ناحیه گفت: بهسازی و مرمت جداول خیابان پونک جنوبی، بهسازی مسیر ورودی موتوری سنگین محله حصارک، بهسازی مسیر خیابان کوهسار، بهسازی مسیر ورودی خیابان فرحزاد شامل آسفالت و جدول، بهسازی مسیر محله نفت و بهسازی و آسفالت معبر مسیر گرمخانه بانوان و آقایان و اجرای کوچه امن در محله نفت از جمله اقدامات صورت گرفته در این ناحیه است.

وی به اتمام پروژه تعریض و همسطح سازی دریچه ها در خیابان نفت اشاره کرد و افزود: همسطح سازی پیاده روها در محله پونک جنوبی و المهدی و مرمت و بازسازی کوچه های محله کوهسار و بهسازی و جمع آوری آب های سطحی مراد آباد در دستور کار این ناحیه قرار دارد.

مدیران محلات منطقه ۳ برعلیه ویروس کرونا کووید ۱۹ واکسینه شدند

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۳ اعلام کرد: همزمان با واکسیناسیون کارکنان شهرداری تهران، مدیران محلات ۱۲ گانه شهرداری این منطقه واکسینه شدند.

کاظم کمالی نسب در این باره گفت: باتوجه به همیاری، همکاری و خدمات خالصانه مدیران محلات در پیشبرد اهداف و برنامه های اجتماعی و فرهنگی، این قشر از جامعه دوز اول واکسن کووید ۱۹ را دریافت کردند.

به گفته وی، تعامل مستقیم مدیران محلات با شهروندان و مخاطبین سراها آنها را در معرض ابتلا به این بیماری قرار داده است به همین منظور با هماهنگی های صورت گرفته با ستاد راهبری مدیریت محله مرکزی، دوز اول واکسن کرونا به این افراد در محل ساختمان شماره ۲ شورای اسلامی شهرتهران تزریق شد.

کمالی نسب اظهار کرد: اثربخشی واکسیناسیون علیه بیماری کرونا موجب کاهش ابتلا به بیماری و بستری می شود، بنابراین مدیران محلات نیز به مانند سایر همکاران جهت حفظ سلامت خود و شهروندان واکسینه شدند.

وی یادآور شد: امید است با پیگیری های پیش رو بزودی تمامی کارکنان سرای محلات واکسینه شوند و با مشارکت و رعایت بیش از پیش مردم شاهد خروج از این بحران باشیم.

صدور بیشترین تعداد پروانه و کمترین انحراف از ضوابط در منطقه ۱۵

شهردار منطقه ۱۵ گفت: حوزه شهرسازی این منطقه ۱۵ در چهار سال گذشته در تعداد صدور پروانه ساختمانی، درصد پلاک های تجمعی در ستاد بازآفرینی و نیز در میزان انحراف از ضوابط و مقررات ساخت، منطقه برتر تهران بوده است.

وحیدرضا محمدی با اشاره به اینکه صدور پروانه ساخت و ساز مهم ترین نقش را در ارتقای کیفیت سکونت در مناطقی جنوبی شهر و دارای بافت فرسوده و ناکارآمد ایفا می کند، گفت: منطقه ۱۵ با توجه به کاهش میزان صدور پروانه در شهر تهران به دلیل رکود اقتصادی و کرونا موفق به کسب رتبه نخست در صدور تعداد پروانه ساختمانی شده است.

وی در ادامه به افزایش خدمات و تسهیلات برای تسریع نوسازی بافت های فرسوده در این مدت اشاره کرد و گفت: اقداماتی نظیر رسیدگی ویژه و خارج از نوبت به پرونده ها، وجود نمایندگان سازمان نوسازی شهر تهران در دفاتر توسعه محلی به منظور تسریع در روند امور و نیز بازدید های میدانی و خارج از نوبت شورای معماری برای تسریع پرونده ها انجام شد که از نتایج آن کسب رتبه نخست در نوسازی بافت فرسوده و ستاد باز آفرینی شهر در ۳ سال اخیر بوده است.

شهردار منطقه ۱۵ به بهسازی بافت های فرسوده و ارتقای کیفیت زندگی شهروندان با تامین زیرساختهای فرهنگی و اجتماعی اشاره کرد و گفت: در این مدت به همت سازمان نوسازی شهر تهران ۴ پاتوق محله در بافت فرسوده احداث و تحویل شهروندان شده است.

ایمن سازی فضاهای بی دفاع و ناامن شهری برای بانوان شمال شرق تهران

مدیر امور بانوان شهرداری منطقه ۴ گفت: بیش از پانزده نقطه بی دفاع و ناامن منطقه ۴ برای تردد امن و آسان بانوان بهسازی و ایمن سازی شد.

حدیثه رفیعی با بیان این خبر افزود: فاز نخست پروژه مطالعاتی شناسایی و بهسازی نقاط بی دفاع و نا امن شهری برای حضور زنان و خانواده در شهر از آذر ماه ۹۹ در منطقه ۴ آغاز شد و در حال حاضر بیش از ۱۵ نقطه از این فضاها بهسازی شده است.

وی با اشاره اینکه در خرداد ماه ۱۴۰۰ نقاط آسیب خیز و بی دفاع شهری منطقه شناسایی شد، گفت : هم اکنون بعد از گذشت حدود ۳ ماه، اصلاحات صورت گرفته در ۱۵ نقطه منطقه به اجرا در آمد و به همراه بازرس اداره کل شهرداران و مدیران اجتماعی نواحی از این فضاها بازدید شد.

رفیعی در اشاره به موارد اصلاحی گفت: افزایش نور و روشنایی محیطی، اصلاح فیزیکی معابر، تغییر کاربری فضاهای متروک به فضاهای دارای کارکرد اجتماعی و فرهنگی و تفریحی، رسیدگی به وضعیت ساختمان های نیمه کاره و ناتمام، ساماندهی مشاغل دارای مزاحمت برای بانوان و دیوارکشی و حصاربندی از موارد اصلاح شده در این بازدید بود.

وی با بیان اینکه مقرر شد سایر فضاهای بهسازی شده در منطقه ۴ مورد بررسی و بازدید قرار گیرد، گفت: با توجه به اقدامات قابل توجه در فاز نخست مقرر شد در اجرای هر چه بهتر بهسازی این فضاها با همکاری شهرداران و مدیران اجتماعی، اولویت های شناسایی و بهسازی در دستور کار قرار گیرد.

مدیر امور بانوان منطقه ۴ خاطر نشان کرد: بهسازی و ایمن سازی نقاط ناامن در قالب پروژه های کوچک مقیاس محلات، اقدامات فوریتی نواحی و رسیدگی به پیام های ۱۳۷ در منطقه از مهمترین اقدامات در حال اجرا است.

ویژه‌برنامه‌های چهل و یکمین سالگرد دفاع مقدس در منطقه ۸ برگزار می‌شود

شهردار منطقه ۸ از برگزاری ویژه‌برنامه‌های هفته دفاع مقدس خبر داد. جلسه هماهنگی برنامه‌های هفته دفاع مقدس در این منطقه باحضور معاونان، مدیران شهری و فرمانده ناحیه مقاومت ‌شهید بهشتی این منطقه برگزار شد.

مسعود رنجبریان بر لزوم برگزاری هرچه باشکوه مراسمات بزرگداشت هفته دفاع مقدس تاکید کرد و گفت: گرامیداشت دفاع مقدس منحصر به روز و ساعات و افراد خاص نیست و همه ما از برکات دفاع مقدس بهره‌مند هستیم و باید تلاش کنیم این میراث حفظ شود.

وی ادامه داد: هفته دفاع مقدس فرصتی برای زنده نگه داشتن یاد، نام و خاطره شهدا و حفظ و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت با بهره‌گیری از ظرفیت‌های فرهنگی این هفته است به همین سبب ویژه برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی در راستای تکریم و زنده نگه داشتن یاد شهدا به صورت مجازی و حضوری همچنین رعایت پروتکل های بهداشتی در منطقه ۸ برگزار خواهد شد.

شهردار منطقه ۸ خاطرنشان کرد: تکریم و تجلیل از خانواده شهدا و رزمندگان گرانقدر منطقه، عطرافشانی و گلباران مزار شهدای گمنام، برگزاری رزمایش طرح شهید سلیمانی، برپایی سازه طاق نصرت و گل‌آرایی به منظور فضاسازی، حرکت چند دستگاه اتوبوس به صورت نمادین با عنوان «کاروان‌های اعزام دفاع مقدس» در نواحی سه گانه منطقه همراه با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری از دیگر برنامه‌ها است که در این ایام اجرا خواهد شد.

رنجبریان همچنین به توسعه هر چه بیشتر طرح شهید سلیمانی، در این ایام اشاره کرد و گفت: برای تسریع در امر واکسیناسیون با توجه به اماکنی که در منطقه در اختیار داریم افزایش سوله‌های واکسیناسیون در دستور کار قرار گرفته است و امیدواریم همانند زمان دفاع مقدس بتوانیم برای مقابله با ویروس منحوس کرونا نیز جهادی عمل کنیم.

سرهنگ محمدی، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهید بهشتی نیز گفت: یاد و خاطره شهدای گرانقدر هشت سال دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم، شهدای امنیت و شهدای سلامت را گرامی می‌داریم و تلاش ما این است که با همکاری شهرداری و معاونت اجتماعی منطقه برگزاری برنامه های فرهنگی و اجتماعی متنوع، رشادت‌های رزمندگان را ارج نهاده و تلاش کنیم که نسل‌های آینده رشادت های این عزیزان را فراموش نکنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار