فرماندار دشت آزادگان گفت: صادرات کالاهای غیرنفتی به عراق از مرز تجاری چذابه در ۱۱۰کیلومتری شمال غرب اهواز پس از تعطیلات سه روز اخیر، از روز شنبه از سرگرفته شد.
کد خبر: ۹۸۷۵۸۵
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۸ 21 August 2021

فرماندار دشت آزادگان گفت: صادرات کالاهای غیرنفتی به عراق از مرز تجاری چذابه در ۱۱۰کیلومتری شمال غرب اهواز پس از تعطیلات سه روز اخیر، از روز شنبه از سرگرفته شد.

حمید سیلاوی افزود: با پایان یافتن عزاداری و سوگواری تاسوعا و عاشورای حسینی و تعطیلی روزجمعه، صادرات کالا به عراق از مرز چذابه با تشریفات قانونی و هماهنگی مرزبانی ، گمرک ، حمل و نقل پایانه ها و نیروی انتظامی و با اجرای شیوه نامه‌های بهداشتی و ضدعفونی محوطه بازارچه مرزی شروع شد.

وی گفت: در نخستین روز فعالیت این پایانه فعال تجاری بیش از ۵۰ دستگاه کامیون حامل کالا به عراق صادر شد.

وی ادامه داد: مواد غذایی و لبنی ، مصالح ساختمانی و تره بار از مهمترین اقلام صادراتی جمهوری اسلامی ایران به عراق از مرز چذابه در شهرستان دشت آزادگان است.

فرماندار دشت آزادگان با اشاره اینکه صادرات کالا از مرز تجاری چذابه پیش از آیین‌های عزاداری تاسوعا و عاشورا و همزمان با شروع تعطیلات غیررسمی کرونایی انجام می‌شد افزود:صادرات کالا به عراق با هماهنگی مقام‌های محلی و تجاری ۲ کشور انجام می‌شود.

به گفته سیلاوی تردد مسافری از طریق مرز چذابه به جز موارد استثنایی همچنان ممنوع است.

صادرات کالا از مرز تجاری شلمچه در محدوده منطقه آزاد اروند نیز از روز شنبه از سرگرفته شد.

مرزهای زمینی چذابه، شلمچه و مرز دریایی خرمشهر به تدریج از تیر ۱۳۸۲ پس از سرنگونی رژیم بعثی عراق برای صادرات کالا و در مهر همان سال برای عزیمت کاروان های زیارتی عتبات عالیات بازگشایی شدند.

استان خوزستان با ۲ استان عراقی میسان با مرکزیت شهر العماره و استان بصره با مرکزیت شهر بصره مناسبات تجاری ، فرهنگی و آموزشی دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار