رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: درصد زیادی از فوتی‌های کرونایی در این استان کمتر از یک روز در بیمارستان بستری بودند لذا مردم باید دستورالعمل های بهداشتی را با دقت رعایت کنند.
کد خبر: ۹۸۶۱۵۷
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۲ 14 August 2021

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: درصد زیادی از فوتی‌های کرونایی در این استان کمتر از یک روز در بیمارستان بستری بودند لذا مردم باید دستورالعمل های بهداشتی را با دقت رعایت کنند.

 دکتر فرهاد ابول نژادیان روز شنبه در نشست ستاد کرونا خوزستان در محل استانداری اظهار داشت: روند ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در کشور ۱۳ درصد و موارد فوت کشور ۴۰ درصد افزایش داشته است همچنین دومین کشور از نظر آمار ابتلای روزانه به کرونا در جهان هستیم.

وی افزود: قله پیک جدید بیماری از قله پیک قبلی بالاتر رفته و همچنان در حال صعود است‌. کل موارد بیماری در هفته منتهی به ۲۲ مرداد نسبت به هفته قبل آن ۱۵ درصد افزایش یافته همچنین موارد بستری و موارد فوت ۲۴ و ۷۹ درصد افزایش داشته است.

رییس دانشکاه علوم پزشکی اهواز گفت: در هفته قبل ۴۴ فوت را در یک روز ثبت کردیم که تعداد زیادی از آنها افراد جوان بودند و مشکل آنها دیر مراجعه کردن به مراکز درمانی بود. درصد زیادی از فوتی های استان کمتر از ۲۴ ساعت در بیمارستان ها بستری می شوند.

وی افزود: روند بروز بیماری در شهرستان گتوند ۲۱۵ درصد نسبت به هفته قبل افزایش داشته است همچنین بروز بیماری در اهواز، کارون، رامشیر، شادگان به ترتیب ۷، ۲۹، ۵۶ و ۷۱ درصد بیشتر شده است. اکنون ۵۹ درصد موارد ابتلا به بیماری در خانواده ها است که باید جدی گرفته شود.

ابول نژادیان با بیان اینکه در حال حاضر از ۱۰۰ تست گرفته شده حدود ۵۵ درصد آنها مثبت می شود گفت: هفته قبل از ۲۸۷ نفر در کشتی ها تست گرفته شد که ۱۱۲ نفر آنها هندی بود و تست پنج نفر آنها مثبت بود و سه کشتی ایزوله شدند.

وی با بیان اینکه واکسیناسیون زندانیان، پرسنل پلیس راهور، سربازان و نظامی ها، معلمان و کارکنان مدارس، پرسنل بانک ها، رانندگان حمل و نقل عمومی، دادگستری و دفاتر پیشخوان ادامه دارد گفت: ۴۸ هزار نفر از این گروه ها تاکنون واکسینه شده اند ضمن اینکه تاکنون یک میلیون و ۵۵ هزار دز واکسن در استان خوزستان تزریق شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت:تاکنون ۸۶ درصد گروه سنی بالای ۸۰ سال، ۹۸ درصد افراد ۷۵ تا ۷۹ سال، ۹۶ درصد افراد ۷۰ تا ۷۴ سال، ۹۱ درصد افراد ۶۵ تا ۶۹ سال، ۷۴ درصد افراد ۶۰ تا ۶۴ سال، ۶۵ درصد افراد ۵۵ تا ۵۹ سال، ۵۴ درصد افراد ۵۰ تا ۵۴ سال، ۴۳ درصد افراد ۴۵ تا ۴۹ سال و ۲۲ درصد افراد ۴۰ تا ۴۴ سال در خوزستان واکسینه شده اند.

وی همچنین افزود: ۵۵ درصد بیماران کرونایی را مردان و ۴۵ درصد را زنان تشکیل می‌دهند همچنین عمده افراد درگیر با این بیماری گروه سنی ۳۰ تا ۴۴ سال است. ۸۱ درصد موارد ابتلا در استان، بیماری زمینه‌ای نداشته و ۱۹ درصد دارای بیماری زمینه ای بودند.

ابول نژادیان گفت: روز گذشته هیچ بیمار بستری در بیمارستان رازی اهواز فوت نشده و تنها افرادی که کمتر از ۲۴ ساعت در اورژانس بودند جان خود را از دست دادند لذا از مردم درخواست می شود پس از ابتلا به کر ونا فورا به مراکز درمانی مراجعه کنند.

وی افزود: درصد فوتی های استان خوزستان در سن ۶۰ سال به بالا کاهش پیدا کرده ولی در سنین ۳۰ تا ۵۹ سال افزایش یافته که نشان دهنده تاثیر واکسیناسیون است.

در حال حاضر ۲۰ شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز، ۲ شهرستان نارنجی و پنج شهرستان زرد کرونایی هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار