فرمانده قرارگاه پاکسازی مین نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که میادین مین استان های کرمانشاه و ایلام کاملا پاکسازی شده است.
کد خبر: ۹۸۴۸۱
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۴ 21 September 2015
امیر سرتیپ دوم میسر ارجمندی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: مسوولیت پاکسازی میادین مین استان های کرمانشاه، ایلام و خوزستان به قرارگاه پاکسازی مین نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران واگذار شده است.

وی افزود: میادین مین استان های کرمانشاه و ایلام کاملا پاکسازی عمومی شده اما امکان دارد مین یا گلوله های عمل نکرده ای در عمق بیشتر از 30 سانتیمتری زمین و یا در دره ها وجود داشته باشد.

فرمانده قرارگاه پاکسازی مین نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد: کمتر از 2 درصد از میادین مینی که پاکسازی آن ها به ارتش واگذار شده باقی مانده که این میزان نیز مربوط به مناطق آبگیر طلایه و کوش در استان خوزستان است.

امیر ارجمندی توضیح داد: نیروهای پاکسازی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و چند شرکت خصوصی نیز برای تسریع در پاکسازی استان خوزستان هم اکنون به ما پیوسته اند.

وی تاکید کرد: تمامی مناطقی که برای کشاورزی، دامپروری و یا مناطق نفتی در استان خوزستان مورد استفاده قرار می گیرد، پاکسازی شده است.

فرمانده قرارگاه پاکسازی مین نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه پس از قبول قطعنامه چهار میلیون و 200 هکتار زمین آلوده به مین و گلوله های عمل نکرده در کشور وجود داشت اظهار داشت: تاکنون بالغ بر پنج میلیون مین توسط قرارگاه پاکسازی ارتش، خنثی و تخرب شده است.

امیر ارجمندی افزود: این قرارگاه از بدو پذیرش قطعنامه تاکنون 170 شهید و 750 جانباز تقدیم نظام مقدس اسلامی کرده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار