فیلم مستند «قوی دل» با موضوع بیماری‌های هموفیلی در سینما آزادی کرمانشاه اکران شد.
کد خبر: ۱۱۶۷۰۹۱
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۳ 15 May 2024

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، احمد قویدل عصر امروز چهارشنبه (۲۶ اردیبهشت ماه) در نشست خبری که پیش از اکران فیلم مستند قوی‌دل در سینما آزادی کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: یکی از رخدادهای مطلوب کنونی در ایران تلاش برای دیده شدن مستندها است و در این فیلم نیز تلاش شده که جذب مردم برای تماشای مستند صورت گیرد.

وی افزود: ۲ سال پیش تیمی برای ساخت فیلم با موضوع بیماران هموفیلی اقدام کرد، ذهن این تیم برای ساخت فیلمی با عنوان داروهای خونی آلوده رفته بود؛ با توضیح داستان بیماران هموفیلی ساخت فیلم آغاز شد.

مشاور کانون بیماران هموفیلی ایران تصریح کرد: پیش از این نیز چند فیلم مستند در خصوص بیماران هموفیلی ساخته شده بود، اما ساخت آنها به صورت گزارشی بوده و با مستند کنونی متفاوت است.

وی خاطرنشان کرد: اساس این فیلم تبلیغ مطالبه‌گری است و موضوع بیماران را از زاویه دیگری نگاه می‌کند، پرونده بیماران هموفیلی دارای مشخصه بزرگی بوده و آن این است که ما به کمک رسانه‌ها موفق شده‌ایم.

قویدل اضافه کرد: به عقیده من در کشورها سه قوه مجریه، مقننه و قضاییه حکمرانی را بر عهده دارند و مطبوعات به عنوان رکن چهارم نظارت بر سه قوه را انجام می‌دهد، این فیلم نقش رسانه‌ها در جامعه را نیز بازگو می‌کند.

وی تشریح کرد: همچنین نقش سازمان‌ها و تشکل‌ها بسیار مهم بوده که در این فیلم منعکس شده است، پس از ساخت این فیلم حدود سه هزار نفر از دولت غرامت گرفتند و هیچکس محکوم نشده است.

وی عنوان کرد: از سال ۱۳۶۱ لغایت ۱۳۸۵، ۲۵۰ نفر بر اثر بیماری‌های هموفیلی جان باختند و تعداد این فوتی‌ها همچنان ادامه دارد، بیشتر قربانیان مبتلا به بیماری ایدز بودند.

گفتنی است، قویدل از سال ۱۳۷۵ وارد کانون هموفیلی ایران شد و دلیل این امر ابتلای فرزند وی به هپاتیت C بود، نخستین نوشته‌های قویدل با عنوان پدر یک بیمار هموفیلی منتشر می‌شد.

قویدل از سال ۱۳۸۰ لغایت ۱۳۹۹ مدیرعامل کانون هموفیلی ایران بود و هم اکنون مشاور این کانون است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار