مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: ۶۱۳ هزار و ۹۷۲ تن کالا در سه ماهه نخست سالجاری در بندر خرمشهر تخلیه و بارگیری شده است.
کد خبر: ۹۷۴۹۸۹
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۲ 30 June 2021

نوراله اسعدی چهارشنبه از تردد بیش از ۱۸۷ فروند شناور زیر هزار تن در سه ماهه سال جاری به بندر خرمشهر خبر داد و اظهار داشت: در مقایسه با همین مدت در سال گذشته بندر خرمشهر رشد ۶۰درصدی را تجربه کرده است.

وی در ادامه با اشاره به وجود ترمینال کانتینری پیشرفته و مجهز بندر خرمشهر افزود: از ابتدای سالجاری تاکنون عملیات تخلیه و بارگیری کانتینری، در بندر خرمشهر ۱۰درصد افزایش یافت.

اسعدی با اشاره به فعالیت بی وفقه بندر خرمشهر اظهار داشت: فعالیت های بندری و دریایی با رعایت تمام پروتکل های بهداشتی در حال انجام است و در حال حاضر مناسب‌ترین گزینه برای ترانزیت کالا به کشور عراق و اقلیم کردستان به شمار می رود.

وی با اشاره به مزایای خاص بندرخرمشهر به دلیل واقع شدن در منطقه آزاد اروند گفت: بندر خرمشهر با دارا بودن تمام امکانات تخلیه و بارگیری آمادگی ارائه هرگونه خدمات به صاحبان کالا را دارد.

بندر خرمشهر با برخورداری از ۲۰ پست اسکله، ۲۳۰ هکتار وسعت، تجهیزات پیشرفته، قرار گرفتن در محدوده منطقه آزاد تجاری اروند، بهره مندی از سیستم حمل و نقل چند وجهی و اتصال به کریدور بندرامام خمینی(ره) به عنوان سومین بندر آزاد کشور در حوزه خلیج فارس محسوب می شود.

این بندر با موقعیت استراتژیک خود و نزدیکی به بازار کشورهای عراق و کویت یکی از مهمترین بنادر تجاری کشور در زمینه صادرات به کشورهای حاشیه خلیج‌فارس است.

برچسب ها: نوراله اسعدی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار