مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی عنوان کرد:
مدیرکل بهزیستی خراسان‌رضوی گفت: برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد در مدارس خراسان‌رضوی اجرا می‌شود.
کد خبر: ۹۷۲۹۳
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۳ 19 September 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی تهمینه شکیب در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: دو برنامه‌ «اجتماع‌محور» و «فرزندپروری» با هدف پیشگیری از اعتیاد در مدارس خراسان رضوی به اجرا درمی‌آید.

رئیس کمیته‌ فرهنگی پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی افزود: این دو برنامه با تصویب کمیته و همکاری اعضای شورای هماهنگی، با مدیریت و نظارت بهزیستی در مدارس استان اجرا می‌شود.

وی اضافه کرد: «برنامه‌ اجتماع محور در پارلمان اولیا و مربیان» به این شکل اجرا می‌شود که نماینده‌ای از سوی انجمن اولیا و مربیان مدارس به بهزیستی معرفی شده و به عنوان تسهیل‌گر تیم اجتماع‌محور آن مدرسه، آموزش می‌بیند.

شکیب ادامه داد: این نمایندگان سپس اعضای تیم اجتماع‌محور را از میان اعضای انجمن اولیا و مربیان انتخاب کرده و اجرای پروژه‌ای را که به تصویب بهزیستی و آموزش و پرورش در راستای پیشگیری از اعتیاد در مدرسه رسیده، آغاز می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: این پروژه توسط اعضای تیم اجتماع‌محور تهیه و در آموزش و پرورش اجرا می‌شود.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی در زمینه برنامه‌ «فرزندپروری» ‌گفت: این برنامه نیز با طراحی بهزیستی و با همکاری آموزش و پرورش و شورای هماهنگی در مدارس اجرا می‌شود.

شکیب با بیان اینکه جامعه‌ هدف این برنامه، اعضای انجمن اولیا و مربیان و والدین هستند اظهار داشت: در این برنامه، مشاوران مدارس به عنوان نخستین سطح همکاران برنامه، آموزش‌های لازم را دریافت می‌کنند و سپس این آموزش‌ها از سوی مشاوران به والدین و اعضای انجمن اولیا و مربیان منتقل می‌شود.

وی تأکید کرد: در این برنامه، والدین با نحوه‌ی پرورش فرزندان آشنا می‌شوند و معتقدیم اگر این برنامه به درستی اجرا شود، تأثیر زیادی بر پیشگیری از اعتیاد جامعه‌ هدف خواهد داشت.

شکیب ادامه داد: برای اجرای برنامه‌های پیشگیرانه، همه‌ دستگاه‌ها باید در چهارچوب سند پیشگیری از اعتیاد استان همکاری کنند.

رئیس کمیته‌ فرهنگی پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گفت: نظارت و پایش اجرای دو برنامه‌ای که در نشست امروز به تصویب رسید با شورای هماهنگی استان است و زمان اجرای آنها از اول آبان‌ماه امسال تا پایان سال تحصیلی خواهد بود.

وی گفت: آموزش و پرورش استان، برای اجرای این برنامه‌ها اعلام آمادگی کرده و شورای هماهنگی نیز این برنامه‌ها را حمایت می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار