رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: ۹ هزار و ۲۲۹ ثبت سفارش کالا سال گذشته در این استان انجام شد که بیش از۸۲ درصد آن تایید شد.
کد خبر: ۹۶۷۱۲۳
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۰ 27 May 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی ، سعید جعفری کرهرودی،با اعلام این خبر افزود: پیش نیاز واردات کالا به کشور اخذ مجوز واردات از نهادهای مربوطه است، سازمان توسعه تجارت یکی از زیر مجموعه های وزارت صنعت، معدن و تجارت می باشد که مسئول نظارت بر واردات کالا است.
وی با بیان اینکه واردات هرگونه کالا به کشور مستلزم ثبت دقیق مشخصات آن می باشدیادآورشد:این عمل را ثبت سفارش واردات می نامند که عبارت از ثبت کالا برای واردات قطعی به کشور است.
وی افزود: در گذشته این عمل با مراجعه به سازمان مربوطه و پر کردن فرم های متعدد انجام می پذیرفته است بنابراین سازمان توسعه تجارت برای تسهیل و کنترل میزان واردات در سال ۱۳۸۷ اقدام به راه اندازی سامانه ای تحت عنوان ” ثبتارش ” کرده است.
وی ادامه داد:این سامانه متمرکز تمامی ثبت سفارشات کالا را به صورت تمام الکترونیکی به متقاضیان ارائه می کند.
جعفری کرهرودی اظهارداشت:سامانه ثبتارش رسما در مورخ۱۳۸۸/۳/۱۹ شروع به کار کرد ومتقاضیان با مراجعه به این سایت اقدام به ثبت سفارش کالای مورد نظر خود برای واردات به کشور می کنند.
رئیس سازمان صنعت ، معدن وتجارت استان مرکزی با اشاره به ثبت ۱۱۲۲۲ مورد ثبت سفارش در سال گذشته افزود : ارزش اعتباری ثبت سفارش کالا در استان مرکزی ۲ میلیارد و ۹۳۳ میلیون یورو است که از این میزان ۲ میلیارد و ۶۰۸ میلیون یورو تایید شد.
وی ادامه داد: پودر آلومینا ، آند کربنی ، کویل آلومینیوم ، خط تولید آمپول ، بادام، مواد اولیه آبمیوه ، لوازم یدکی ، شمش آلومینیوم و تجهیزات و خطوط تولید از ترکیبات کالایی وارد شده به استان در سال گذشته بوده است.
جعفری کرهرودی مجموع واردات استان در سال گذشته را ۴۷۳ میلیون دلار اعلام کرد و گفت: عمده این کالاها از کشورهای چین، ترکیه، هند، امارات متحده عربی و آلمان وارد شده است.
وی اظهار داشت: طبق قانون کالاهایی که هنگام خرید و فروش در سامانه جامع تجارت و سامانه جامع انبارها ثبت نشوند به عنوان کالای قاچاق شناسایی شده و مشمول جرایم کالای قاچاق می شوند و فعالان این حوزه باید نسبت به این قوانین مهم توجه ویژه داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار