مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق قم گفت: عبور از پیک مصرفی برق که از سوی شرکت توانیر اعلام شده، در روزهای اخیر باعث خاموشی‌های گسترده در این استان شده است.
کد خبر: ۹۶۶۱۸۴
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۹ 24 May 2021

به گزارش تابناک قم، سهیل کیانی پور افزود: چهار عامل اصلی باعث به هم خوردن طراز تولید و مصرف برق در کشور شده و در شرایط کنونی شاهد عدم تعادل حدود پنج هزار مگاوات انرژی برق در کشور هستیم.

وی اضافه کرد: خشک‌سالی و غیرممکن شدن استفاده از برخی نیروگاه‌های برق‌آبی، افزایش دما و افزایش بیش از ۲۰ درصدی مصرف برق نسبت به پارسال، ورود زودهنگام چاه‌های آب کشاورزی و استخراج رمزارزها از مهم‌ترین دلایل این مساله است که باعث پیشی گرفتن مصرف برق از تولید آن شده است.

وی ادامه داد: بر این اساس، شرکت توزیع نیروی برق کشور برای هر استان سقف مصرفی در نظر گرفته و لزوم رعایت این سقف، باعث افزایش خاموشی‌ها شده است.

کیانی پور بیان کرد: با تلاش همه عوامل شرکت برق استان قصد داریم برنامه مدونی برای خاموشی‌ها داشته باشیم تا شهروندان به‌ویژه برای دانش آموزان و دانشجویانی که روزهای امتحانات را می‌گذرانند، با سختی کمتری مواجه شوند.

وی خاطرنشان کرد: از خانواده‌ها تقاضا داریم با نصب برنامه «برق من» و اطلاع از خاموشی‌ها، زمان و شارژ تلفن همراه خود را مدیریت نمایند تا به دانش آموزان و دانشجویان آسیب کمتری وارد شود.

وی همچنین با تاکید بر رعایت الگوی مصرف برق از سوی شهروندان، ابراز امیدواری کرد: با همکاری و همراهی مردم بتوانیم از این روزهای سخت عبور کنیم.

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق قم افزود: شهروندان از روشن کردن وسایل برقی بلافاصله پس از وصل شدن برق خودداری نمایند و زمانی که برق قطع می‌شود نیز بلافاصله وسایل را از برق جدا کنند تا آسیب کمتری به لوازم وارد شود.

به گفته وی، مشترکان استان قم می‌توانند با نصب برنامه موبایلی «برق من» ‌ضمن استفاده از خدمات غیرحضوری شرکت توزیع برق از خاموشی‌های اضطراری و یا تعمیراتی محل مورد نظر خود اطلاع یابند.

در حال ‌حاضر بیش از ۵۷۰ هزار مشترک برق در استان قم وجود دارد؛ ۱۳ درصد برق قم در بخش کشاورزی، ۲۸.۴ درصد در بخش صنعت، ۳۶.۵۵ درصد در بخش خانگی، ۱۰.۴ درصد در بخش عمومی، ۹.۷۸ درصد سایر مصارف و ۱.۸۳ در بخش روشنایی معابر مصرف می‌شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار