تابناک: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تفرش گفت: 21 هزار تن محصولات کشاورزی در سال جاری در این شهرستان تولید شد.
کد خبر: ۹۶۴۳۰
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۱ 17 September 2015

به گزارش تابناک مرکزی علی محبعلی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تفرش در گفت وگو با خبرنگار ما افزود: گندم، جو، یونجه، حبوبات، صیفی جات، گردو، انار و انگور عمده محصولات شهرستان تفرش است

وی با بیان اینکه بخش قابل توجهی از محصولات این شهرستان به نقاط دیگر کشور ارسال می شود، اظهارکرد: سطح اراضی زراعی این شهرستان 15هزار هکتار و سطح باغ ها 18هزار هکتار است.

محبعلی در خصوص کاهش تولید محصولات مختلف نیز گفت: امسال با توجه به سرمازدگی در بهار، خشکسالی در تابستان و نوسانات دمایی حدود به 250هکتار از مجموع یکهزار و800 هکتار از باغ های میوه شهرستان از 40 تا 100 درصد دچار خسارت شده اند.

وی گفت: انجام هماهنگی لازم برای تهیه و تدارک نهاده های مورد نیاز کشت های پاییزه شامل بذور گواهی شده، کود شیمیایی و سموم قارچ کش، ارائه آموزش لازم به کشاورزان در خصوص آماده سازی اراضی،مصرف کود،بذر و سایر موارد از اقدامات انجام شده این اداره در سال زراعی جاری است.

رییس جهاد کشاورزی شهرستان تفرش گفت: این شهرستان به دلیل کوهستانی بودن، آب وهوای خوب و خاک مناسب، مستعد پرورش و تولید گردو است و حدود 520 هکتار از باغ های آن به این محصول اختصاص دارد.

وی افزود :سالانه به طور متوسط 550 تن محصول گردو از باغ های این شهرستان برداشت می شود که این مقدار امسال با توجه به سرمازدگی بهاره و خشکسالی حاکم در منطقه نسبت به شرایط عادی کاهش یافته است.

شهرستان تفرش با دو هزار و 792 کیلومتر مربع وسعت یکی از شهرستان های دوازده گانه استان مرکزی است

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار