معاون فرهنگی آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) از برگزاری جشنواره سلام به مناسبت نوروز 1400 خبرداد و گفت: این جشنواره در پنج قالب مختلف و با هدف بهره‌مندی عموم زائران و مجاوران از برنامه‌های فرهنگی آستان مقدس دنبال می‌شود.
کد خبر: ۹۴۸۸۷۹
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۰ 15 March 2021

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی احمدی با اشاره به برگزاری ویژه برنامه‌های نوروزی آستان مقدس بانوی کرامت اظهار کرد: برنامه‌های نوروزی امسال آستان مقدس با محوریت جشنواره سلام در قالب بخش‌های سلام زائر، سلام بچه‌ها، جشن سلام، مسابقه و پویش و همچنین ویژه‌های روزانه برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: برنامه سلام زائر با محوریت روایتگری سیره علما و ستارگان حرم در مقبره علما، محفل گفتمان انقلاب در مقبره شیخ فضل‌الله نوری، روایتگری سیره شهدا در مقبره‌ شهدا، محفل شعر و هنر در مقبره شعرا، پرسمان خانواده در جوار مقبره شهید مفتح و سلام بانو با هدف اجرای برنامه‌های فرهنگی و قرآنی برای بانوان دنبال می‌شود.

معاون فرهنگی حرم مطهر بانوی کرامت از اجرای ویژه برنامه سلام بچه‌ها با مخاطب کودک و نوجوان یاد کرد و گفت: در ایام نوروز برنامه بچه‌های بهشت در صحن صاحب‌الزمان(عج) و سلام جوان نو در مرکز نوجوان فاطمی در صحن جوادالائمه(ع) حرم مطهر اجرا می‌شود.

وی به برگزاری جشن‌های همراهی با عنوان جشن سلام با حضور خانواده‌ها اشاره کرد و گفت: هر شب بعد از نماز مغرب و عشاء جشن خانوادگی با برنامه‌های متنوع و جذاب از جلمه مسابقه فرهنگی و قرعه‌کشی در حرم مطهر برگزار می‌شود.

احمدی ادامه داد: پویش نذر قربانی خانواده فاطمی به نیت سلامتی امام زمان(عج) تا نیمه شعبان به صورت ویژه پیگیری می‌شود.

وی از برگزاری مسابقه روزانه سلام یاد کرد و گفت: این مسابقه معارفی در سه سطح کودک، نوجوان و عمومی با استفاده از سامانه‌های پیامکی و پرتال جامع آستان مقدس برگزار می‌شود.

احمدی خاطرنشان کرد: نمایشگاه حریم حرم، موزه آستان مقدس، مرکز مشاوره حرم و اتاق عقد حرم نیز با عنوان ویژه‌های روزانه در ایام نوروز به زائران و مجاوران حرم مطهر خدمت‌رسانی خواهند داشت.

معاون فرهنگی حرم بانوی کرامت تصریح کرد: «برای ظهور همدل باشیم» شعار محوری برنامه‌های نوروزی آستان مقدس است و تبلیغ و ترویج این شعار در فضاهای مجازی‌ و فضاسازی‌های محیطی مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی یادآور شد: امسال شیوع ویروس کرونا شرایط خاصی را برای همه مردم و مراکز مختلف از جمله آستان مقدس رقم زده است و امسال برخلاف سال‌های گذشته نمایشگاه نوروز نخواهیم داشت اما خدمت‌رسانی در حرم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی دنبال می‌شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار