مدیر امور آبفا سنندج گفت: در حال حاضر ۱۳ پروژه آبرسانی در روستا‌های این شهرستان در دست اجرا می‌باشد.
کد خبر: ۹۳۸۹۳۰
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۴ 08 February 2021
به گزارش تابناک کردستان و به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان کردستان مازیار سهراب نژاد گفت: این پروژه­‌ها شامل آبرسانی به روستا‌های صیدان، تازه ­آباد، عیسی ­آباد، فطره ­زمین، جنت بو، گزان­ علیا، کرجو، دره­ کوله، گزردره، زونج، حسین آباد، قلیان، مجتمع­‌های نگل - برقرو و برازان – صلوات­ آباد می­باشد که تعدادی از این پروژه­‌ها توسط مشارکت مردمی و نظارت این امور انجام می­ گیرد.
مازیار سهراب نژاد با اشاره به اینکه مشارکت مردمی در اجرای پروژه­ه‌ای آبرسانی روستایی توسط اهالی روستا‌ها اقدامی در جهت سهولت و تسریع در انجام کار‌ها می­ باشد، افزود: در انجام این امر، امور آب و فاضلاب شهرستان سنندج کار‌های تهیه وسایل و تجهیزات و نظارت را جهت تأمین آب روستا‌ها برعهده دارد.
وی خاطرنشان کرد: تعدادی از روستا‌های ذکر شده جزو روستا‌های غیرتحت پوشش سنندج هستند که در صورت اتمام به تعداد روستا‌های تحت پوشش این امور افزوده می ­شوند.
وی یکی از اولویت­‌های کاری این امور را تأمین آب سالم و بهداشتی برای مردم سنندج به خصوص قشر زحمتکش روستایی عنوان کرد و گفت: شهرستان سنندج دارای ۱۹۹ روستا با جمعیت ۷۲ هزار نفر می­ باشد که از این تعداد روستا ۸۶ روستا با ۴۷ هزار و ۳۹۲ نفر و ۱۳ هزار و ۴۶۱ خانوار از خدمات این امور برخوردارند.
وی به تعداد تأمین کننده­‌های آب در روستا‌های شهرستان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر ۱۵۵ دهنه چشمه، ۵۷ حلقه چاه و یک رشته قنات در روستا‌های شهرستان سنندج وجود دارد.
وی در پایان تصریح کرد: هم اکنون ۱۱۲ مخزن ذخیره با حجم ۱۲ هزار و ۶۹۲ متر مکعب در روستا‌های تحت پوشش این امور موجود می­ باشد.

 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار