مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کردستان، گفت: امروز در راستای شناسنامه دار کردن فرش دستبافت کردستان، علاوه بر برند‌های جهانی، هر فرش دستبافتی باید دارای شناسنامه باشد که این موضوع بر اساس قانون حمایت از فعالان اقتصادی و هنرمندان فرش دستبافت و همچنین بر اساس ماده ۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز صورت گرفته و باید کد رهگیری این کالا مشخص شود.
کد خبر: ۱۱۶۳۵۹۸
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۲ 21 April 2024

به گزارش تابناک کردستان، بختیار خلیقی امروز دوشنبه (۲ اردیبهشت ماه) در مراسم افتتاح و راه اندازی نخستین مرکز شماره گذاری و صدور شناسنامه فرش دستبافت در استان کردستان که با حضور جمعی از مسئولان اقتصادی و تولیدکنندگان فرش دستبافت در شرکت شهرک‌های صنعتی استان برگزار شد، فرش دستبافت را یکی از مهم‌ترین صنعت‌های استان کردستان ذکر و اظهار کرد: کردستان با ۹۰ هزار بافنده و تولید سالانه ۲۰۰ هزار متر مربع فرش دستبافت دارای جایگاه مهمی در کشور است.

وی افزود: امسال در راستای تحقق شعار سال و با هدف جهش تولید برنامه‌هایی برای فرش دستبافت از جمله تولید صادرات محور در استان کردستان، تدوین شده است که باید نهادینه شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کردستان، بیان کرد: امروز در راستای شناسنامه دار کردن فرش دستبافت کردستان، علاوه بر برند‌های جهانی، هر فرش دستبافتی باید دارای شناسنامه باشد که این موضوع بر اساس قانون حمایت از فعالان اقتصادی و هنرمندان فرش دستبافت و همچنین بر اساس ماده ۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز صورت گرفته و باید کد رهگیری این کالا مشخص شود.

وی با تاکید بر اینکه بر اساس کارکرد مرکز صدور شناسنامه برای فرش دستبافت، این کالا باید کد رهگیری نیز داشته باشد، عنوان کرد: مرکز کارگزاری صدور شناسنامه فرش دستبافت، منطقه غرب کشور را تحت پوشش قرار می‌دهد.

به گفته خلیقی، همه تولیدکنندگان فرش دستبافت باید در بستر سامانه جامع شناسنامه فرش دستبافت برای ثبت اقدام کنند؛ این سامانه دارای ۱۲ شاخص است و صحت و اصالت فرش دستبافت در استان را تایید می‌کند و مصرف کننده نهایی می‌تواند با خیال راحت نسبت به خرید برند‌های فرش موجود در استان کردستان اقدام کند.

برچسب ها: کردستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار