رئیس انجمن داروسازان کشور:
رئیس انجمن داروسازان کشور با بیان اینکه افزایش صادرات دارو در دستور کار قرار دارد، گفت: متأسفانه امروز اکثر فارغ‌التحصیلان داروسازی روی به تأسیس داروخانه جدید می‌آورند که این خود خطری برای صنعت داروسازی کشور است.
کد خبر: ۹۳۲۷۲
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۳ 12 September 2015
رهبر مژدهی آذر در همایش روز داروساز که در تالار ابن‌سینای مشهد برگزار شد، اظهار کرد: قبل از انقلاب اسلامی رقابت زیادی بین داروسازان سنتی و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی وجود داشت اما بعد از انقلاب این رقابت فروکش کرد و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی توانستند مدیریت دارویی کشور را به‌ ویژه در زمان هشت سال جنگ تحمیلی بر عهده گیرند.

وی افزود: امروز نمی‌توان همه فارغ‌التحصیلان داروسازی را به داروخانه‌ها جذب کرد اما صنعت داروسازی کشور به این افراد احتیاج دارد که این مهم نیازمند سرمایه‌گذاری گسترده در صنعت داروسازی کشور است تا در نهایت بتوانیم بعد از اشتغال، صادرات دارو کشور را افزایش دهیم.

مژدهی‌آذر بیان کرد: متأسفانه امروز اکثر فارغ‌التحصیلان داروسازی روی به تأسیس داروخانه جدید می‌آورند که این خود خطری برای صنعت داروسازی کشور است چون افزایش داروخانه در کشور سبب ضربه زدن به اشتغال و در نهایت کاهش سود داروخانه‌ها در کشور می‌شود.

رئیس انجمن داروسازان کشور خاطرنشان کرد: امروز در انجمن داروسازی کشور مباحثی همچون افزایش بهره‌وری اقتصادی داروخانه‌ها، استانداردسازی خدمات، رسیدگی به وضعیت ظاهری اماکن دارویی و ستاره‌دار کردن داروخانه‌ها از یک تا پنج ستاره در حال پیگیری است.

در ادامه محمود فاضل، عضو شورای عالی نظام پزشکی کشور تصریح کرد: یکی از اقداماتی که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد بحث هویت‌بخشی به داروسازان است که این اقدام مانعی بر هجمه‌های ناعادلانه به این قشر است.

رئیس انجمن داروسازان کشور اظهار کرد: امروز در بحث برنامه ششم توسعه باید سازمان نظام پزشکی مداخلاتی را در تدوین آن داشته باشد.

وی عنوان کرد: خوشبختانه امروز ردیف مالیاتی داروسازان از جایگاه نهم به جایگاه نخست ارتقا یافته که این موضوع سبب کاهش پرداخت‌های مالیاتی داروسازان می‌شود و در ارتباط با ضریب دارویی نیز امروز ضریب داروها به عدد پنج رسیده و ضریب داروهای خاص نیز عدد سه تعیین‌ شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار