هرمز نوروزی فرد در گفتگو با تابناک:
معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان کرمانشاه از با سوادتر بودن مردان نسبت به زنان خبر داد.
کد خبر: ۹۲۷۲۹۸
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰ 27 December 2020

هرمز نوروزی فرد در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: سازمان نهضت سوادآموزی کشور در هفتم دی ماه سال ۱۳۵۸ به فرمان تاریخی معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) تشکیل و تاسیس شد.

وی خاطر نشان کرد: براساس آخرین سرشماری رسمی میزان درصد با سوادی مردان در گروه سنی ۱۰ الی ۴۹ سال در سطح استان ۹۶/۶ درصد و در جمعیت زنان ۹۲/۲ درصد اعلام شد که بر اساس این گزارش، اختلاف سطح سواد مردان و زنان ۴/۴ درصد می باشد، به تعبیر دیگر مردان ۴/۴ درصد از زنان باسواد تر می باشند.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان کرمانشاه افزود: برنامه ریزی های لازم جهت رفع این خلاء و تحقق عدالت آموزشی، جنسیتی با توانمند سازی زنان در بخش آموزش و اجرای طرح های ویژه با سوادی زنان در حال انجام می باشد.

نوروزی فرد تصریح کرد: کل جمعیت استان ۴۹/۴ درصد به زنان و ۵۰/۶ درصد به مردان اختصاص دارد، اما از کل حجم ابلاغی که جهت فرایند آموزش و با سواد شدن به استان ابلاغ گردیده است در سال ۱۳۹۶ معادل ۸۶/۶ درصد از جمعیت زنان و ۱۳/۴ درصد از جمعیت بی سواد مردان تحت پوشش قرار گرفته است .

وی گفت: در سال ۱۳۹۷ معادل ۸۸/۲ درصد از زنان و ۱۱/۸ درصد از مردان و در سال ۱۳۹۸ معادل ۸۹/۷ درصد از زنان و ۱۰/۳ درصد از مردان تحت فرایند آموزش قرار گرفته است، با این اوصاف در ۱۳۹۷ ۱۰۰۰ نفر از جامعه زنان در طرح ارتقای سطح سواد زنان ویژه ریاست جمهوری در شهرستان کرمانشاه، ماهیدشت و بیستون آموزش و با سواد شدند.

نوروزی فرد در پایان اظهار کرد: در سال ۱۳۹۸ ۷۰۰ نفر در قالب طرح مذکور در شهرستان‌های هرسین، صحنه، سنقر و دینور و در سال ۱۳۹۹ تعداد ۱۰۰۰ نفر از زنان روستایی استان در این طرح با سواد خواهند شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار