مراد علی تاتار مطرح کرد:
نشست فرماندار شهرستان قصرشیرین با مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مسئولان فرهنگی و هنری استان کرمانشاه در فرمانداری قصرشیرین برگزار شد.
کد خبر: ۹۲۶۰۷۷
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۴ 21 December 2020

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه ،در این جلسه که به بررسی مسائل فرهنگی و هنری قصرشیرین پرداخته شد فرماندار شهرستان گفت: فرهنگ شالوده و اصل اساسی هر جامعه بوده که زیربنای سایر مسائل جامعه است. وی فرهنگ سازی و نگاه فرهنگی به امورات عمومی و مهم جامعه را از وظایف نهادهای فرهنگی دانست که در تمام برهه ها و رویدادها باید جاری و ساری باشد.

تاتار حفظ ارزش ها و شعائر اسلامی، نمادهای تاریخی و ملی؛ حفظ زبان های مادری و دربرهه کنونی نیز رعایت پروتکل های بهداشتی در راستای حفظ سلامت و امنیت روانی جامعه و پیشگیری از شیوع بیماری کرونا از مصادیق بارز و موفق فرهنگ سازی عنوان کرد.

فرماندار قصرشیرین در این نشست یادآور شد قصرشیرین شهرستانی متفاوت از سایر شهرستان ها است که هم بلحاظ سابقه تاریخی – فرهنگی و هم بلحاظ هشت سال دفاع مقدس جایگاه والایی در منطقه دارد. که با توجه به شرایط کنونی با سپردن کارهای فرهنگی هنری به خود هنرمندان شهرستان و استفاده از ظرفیت های خاص فرهنگی آن شاهد پیشرفت و اعتلای فرهنگی – هنری ان در استان و در کشور خواهیم بود. 

در ادامه مدیرکل اداره فرهنگ وارشاد اسلامی با بیان اقدامات فرهنگی صورت گرفته در شهرستان قصرشیرین و مطرح نمودن چشم انداز فرهنگی شهرستان در سالهای آتی گفت: فرهنگ زیربنای هر نوع توسعه ای اعم از فرهنگی، اجتماعی؛ سیاسی و اقتصادی در جامعه است که علاوه بر این موارد سایر وجوه جامعه نیز به صورت پیچیده ای با فرهنگ گره خورده و از آن تأثیر می پذیرید.

بهرام فاضلی گفت: با توجه کردن به فرهنگ, و توسعه فرهنگی گام های بعدی وصول به توسعه سهل تر و محکم تر برداشته خواهد شد .

وی با عنوان نمودن افق و دورنمای منطقه آزاد تجاری قصرشیرین و ارتقای ادارات این شهرستان گفت: در نظر داریم با توجه به روند آتی و امیدوارکننده تغییرات مثبت ناشی از تصویب منطقه آزاد تجاری قصرشیرین در اینده و تعییر در جایگاه سیاسی – اقتصادی این شهرستان در استان و کشور، نسبت به افزایش نیروهای این اداره و استفاده از پرسنل متخصص در حوزه فرهنگ اقدام نموده و در حوزه برنامه های فرهنگی نیز به تدوین چشم انداز فرهنگی و هنری متناسب شرایط زمانی و مکانی اقدام نماییم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار