مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی از انتقال لاشه پرندگان جمع آوری شده از سطح تالاب میقان با بالگرد خبر داد.
کد خبر: ۹۲۱۸۸۹
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۷ 06 December 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی ، رضا میرزائی افزود: در پی بروز بیماری آنفلوآنزای پرندگان در تالاب میقان اراک ، در ۲ هفته اخیر تعداد ۱۱۲۱ لاشه پرنده تلف شده توسط محیط زیست از سطح این زیستگاه طبیعی جمع‌آوری و به ‌صورت بهداشتی دفن شده است.
وی یادآورشد : در پی بازدید استاندار مرکزی از تالاب وهماهنگی های انجام شده با مدیریت بحران اقدامات لازم در زمینه انتقال لاشه ها ی جمع آوری شده در مرکز تالاب که با حاشیه حدود ۵ کیلومتر فاصله دارد ، بوسیله یک فروند بالگرد ( هلال احمر) در کیسه های مخصوص هرکدام با وزن تقریبی یک تن انجام شد.
میرزایی اظهارداشت: این کیسه ها به محل دفن انتقال داده شد و دفن بهداشتی به همراه آهک پاشی انجام شد.
میرزائی با اشاره بااینکه همه روزه علاوه بر جمع آوری و دفن بهداشتی لاشه ها، گشت، کنترل و پایش منطقه بصورت مشخص، منظم و مستمر در حال انجام است تاکید کرد :جمع آوری و دفن بهداشتی لاشه پرندگان تلف شده در تالاب میقان تا پاکسازی کامل منطقه ادامه دارد .
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان یادآورشد: به دلیل جلوگیری ازبروز آنفلوآنزای حاد پرندگان در این منطقه، تردد به مناطق اطراف این تالاب همچنان ممنوع است و از شهروندان درخواست داریم در صورت مشاهده لاشه پرندگان به هیچ عنوان به آن دست نزنند و مراتب را برای پیگیری به محیط زیست و دامپزشکی اطلاع دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار