معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای فارس گفت: یک میلیارد و ۶۶۹ میلیون مترمکعب آب در پشت سد‌های استان فارس ذخیره ‌شده است که نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش داشته است.
کد خبر: ۹۱۶۷۸۴
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵ 15 November 2020

تابناک فارس به نقل ازتسنیم:کرامت‌الله کریمی مزیدی  اظهار داشت: حجم آب ذخیره شده کل مخازن 9 سد در حال بهره‌برداری استان یک میلیارد و 669 میلیون مترمکعب و حجم کل مخازن سد‌ها 2 میلیارد و 936 میلیون مترمکعب است.

وی با بیان اینکه با دبی 30 مترمکعب در ثانیه رهاسازی حقابه زیست محیطی تالاب بختگان به میزان 55 میلیون مترمکعب از سد درودزن آغاز شده است گفت: همچنین حقابه‌ای جهت مصارف کشاورزی شهرستان‌های مرودشت زرقان و خرامه پس از تصمیمات کارگروه آب و کشاورزی استان رهاسازی می‌شود.

 

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای فارس افزود: تا بیست و چهارم آبان‌ماه امسال مجموع آب قابل‌ استفاده و مفید سدها یک میلیارد و 192 میلیون مترمکعب است و حجم مرده این سد‌ها که جهت پایداری سد‌های موردنیاز، 491.5 میلیون مترمکعب است.

کریمی مزیدی بیان کرد: حجم کل آب ذخیره شده پشت سد‌های استان فارس در سال گذشته یک میلیارد و 397 میلیون مترمکعب بوده است که امسال 272 میلیون آب ذخیره در سد‌ها بیشتر شده است که نسبت به مدت مشابه پارسال نزدیک به 20 درصد افزایش داشته است.

وی عنوان کرد: از این میزان سد سلمان فارسی 766 میلیون مترمکعب، سد درودزن 583 میلیون مترمکعب، سد ملاصدرا 207 میلیون مترمکعب، سد رود بال 74.65 میلیون مترمکعب، سد تنگاب 13 میلیون مترمکعب، سد ایزد خواست 3.67 میلیون مترمکعب، سد چشمه عاشق 20.77 میلیون مترمکعب، سد سیوند حدود 11 صدم و سد خسویه 71 صدم میلیون مترمکعب آب ذخیره شده دارند.

انتهای پیام/424/ح

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار