از اوایل اجرای طرح تحول نظام سلامت تا کنون 80 هزار نفر بصورت رایگان بیمه شدند و اداره کل بیمه سلامت استان، از مجموع 115 میلیارد تومان هزینه های درمانی در سال 93، 20 میلیارد تومان به افراد بیمه شده اختصاص داده است.
کد خبر: ۹۱۵۴۲
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۶:۴۶ 09 September 2015

به گزارش تابناک یزد،مدیر کل بیمه ی سلامت استان یزد داشت: با اجرای طرح تحول نظام سلامت،در بیمارستان های دولتی- دانشگاهی در بخش بستری ، سهم پرداختی به کارکنان دولت و نیروهای مسلح، 6 درصد و بیماران تحت پوشش کمیته ی امداد امام خمینی (ره) و روستاییان،سه درصد می باشد.

محمد دریجانی با اعلام این خبر افزود: با اجرای طرح تحول نظام سلامت، بیمار یا همراه او جهت دریافت دارو و تجهیزات، نیازی به مراجعه به بیرون از بیمارستان و مراکز درمانی دولتی -دانشگاهی ندارند، به طوریکه ماهیانه 17 هزار فرم خوداظهاری با حضور نماینده ی ناظر بر بالین بیمار، تکمیل و در صورت عدم رعایت، به بیمارستان مربوطه تذکر و مراحل اصلاح فرآیند و برگشت هزینه ی پرداخت شده، صورت می گیرد.

وی خطر نشان کرد: ارتقای ویزیت که یکی از مولفه های ارتقای کیفیت خدمات در اجرای طرح تحول است، در کلینیک های دانشگاه علوم پزشکی یزد،با جدیت تمام، تحت نظارت  است و ویزیت هشت بیمار در هر ساعت، به منظور معاینات دقیق تر جهت درمان بیمار توسط پزشک، در سطح بسیار مطلوبی ارزیابی می شود.

دریجانی پیرامون چالش های آینده ی طرح تحول اذعان داشت: کمبود تخت در بیمارستان های دولتی- دانشگاهی، قابلیت اجرای این طرح را در این مراکز کاهش داده است و همچنین عدم سطح بندی خدمات و نامشخص بودن جایگاه پزشک خانواده،باعث افزایش بار مراجعه ی بیماران به  پزشکان متخصص و فوق تخصص و نهایتا منجر به افزایش هزینه های درمان و کاهش کیفیت خدمات می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار