مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد گفت : با پایان یافتن طرح نوروزی هلال احمر یزد به 46 هزار و 338 تن از مسافران نوروزی در پست های نوروزی هلال احمر در یزد خدمات مربوطه ارائه شده است.
کد خبر: ۱۱۶۱۷۲۰
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۱ 07 April 2024

 

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، محمد عشقی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد با اشاره به اجرای بیست و چهارمین طرح ملی خدمات بشردوستانه به مسافرین نوروزی در یزد ، اظهار داشت: با پایان یافتن این طرح ، 46 هزار و 338 مسافر نوروزی از خدمات هلال احمر یزد در ایستگاه‌های نوروزی در سطح استان بهره مند شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد با بیان اینکه این طرح از 24 اسفند ماه 1402 آغاز و تا 17 فروردین ماه 1403 ادامه داشت ، افزود: در این طرح، خدماتی از جمله ایستگاه سلامت، ایجاد فضای دوستدار کودک برای سرگرمی و بازی کودکان همراه با آموزش، آموزش امداد و کمکهای اولیه، آموزش مهارتهای ایمنی،خیمه‌نماز، طرح یاس و... ارائه شده است.

عشقی با بیان اینکه تعداد 8 پست ثابت و 7 اکیپ سیار اعضای جوانان هلال احمر در این طرح فعالیت دارند، افزود: در این مدت با مشارکت و تلاش 1606 نفر/روز، تعداد 11 هزار و 682 مسافر نوروزی از خدمات ایستگاه‌های ایمنی و سلامت سفر استفاده کردند.

وی بیان کرد: در راستای اجرای طرح خدمات بشردوستانه به مسافران نوروزی 5838 کودک از خدمات فضای دوستدار کودک بهره مند و 3266 نفر نیز به خیمه‌های نماز مراجعه داشته اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد با اشاره به فعالیت 7 پست پیاده سحاب در نقاط مختلف گردشگری و بافت قدیم استان و شهرستانها افزود: بیش از 9 هزار و 296 مسافر توسط اعضای تیم سحاب با نقاط حادثه خیز و ایمنی در سفر آشنا شدند.

وی در ادامه، اظهار کرد: در ایام طرح نوروزی، 5 هزار و 780 نفر به پویش ملی بهرفت «بهبود رفتارهای ترافیکی» پیوسته و در بخش‌های پیشگیری از مخاطرات و توزیع اقلام فرهنگی و اجرای پویش سبز که به منظور حفظ محیط زیست انجام شد هموطنان و هم استانی‌ها از خدمات ارائه شده استفاده کردند.

این مقام مسئول ادامه داد: در این مدت، جوانان 3219 نفر آموزش مهارت های امداد و کمک‌های اولیه و 2611 نفر آموزش سنجش فشار خون به مسافرین ارائه شد.

عشقی با اشاره به بهره‌مندی 9296 نفر از خدمات امدادی و بشردوستانه تیم سحاب بیان کرد: در ۱۳ فروردین ماه مصادف با روز طبیعت، جوانان عضو تیم سحاب هلال احمر استان یزد با توزیع 7 هزار و 110 اقلام زیست محیطی و توصیه‌های آن، در بوستان‌ها به مردم و مسافرین خدمات ارائه کردند.

ایشان در ادامه خطرنشان کرد : 7430 اصله نهال در اجرای پویش درختکاری با شعار «یک روز درختکاری، یک عمر نگهداری، نوروز بدون زباله زیباست» در روزهای 12 و 13 فروردین با هدف کاهش اثرات منفی ناشی از تغییرات اقلیمی‌با همکاری منابع طبیعی و دیگر نهادها و مشارکت اعضا جوانان و داوطلبان هلال احمر در سراسر استان کاشته شد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار