معاون ستاد مبارزه با مواد مخدر:
معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: 97 درصد جامعه ایرانی پاک است و تنها سه درصد گرفتار اعتیاد هستند.
کد خبر: ۹۰۰۶۸
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۰ 07 September 2015
پرویز افشار در چهارمین جشنواره نوجوان سالم که در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد افزود: باید به سویی حرکت کرد که 97 درصد عاری از مواد آلوده از خود صیانت کند و از طرف دیگر سه درصد آلوده را تحت حمایت قرار داد تا به سوی پاکی حرکن کند.

وی با بیان اینکه اگر اعتیاد وارد خانواده ای شود بقیه اعضا را تحت الشعاع قرار خواهد داد اضافه کرد: در این صورت اعضای آن خانواده حتی اگر مبتلا به اعتیاد هم نباشد، جامعه آن خانواده را درجه دو به شمار می آورد.

افشار گفت: هدف، پیشگیری اولیه از ابتلای افراد جامعه به ویژه جوانان به سمت اعتیاد است؛ که در این زمینه سند پیشگیری از اعتیاد از سوی ستاد تدوین شده است.

وی گفت: ستاد مبارزه با مواد مخدر در برنامه ششم به دنبال توسعه پیشگیری است و قصد داریم 25 درصد از سطح اعتیاد در جامعه را با هدفگذاری انجام شده کاهش دهیم.
معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه در سند ملی پیشگیری از اعتیاد، آموزش و پرورش از شرکای کلیدی این ستاد است، گفت: این سند بر چند فضای اصلی تکیه دارد؛ فضای نخست منزل است. دوم فضاهای آموزشی که بخش اصلی آن در اختیار نهاد آموزش و پرورش است. فضای دانشگاه ها، فضای کاری و اداری و صنعتی نیز از جمله فضاهایی هستند که با آنها سر و کار داریم.

افشار اظهار کرد: فضای مجازی را نباید از نظر دور داشت و به فضاهای چهارگانه باید اضافه کرد و در این رابطه ستاد مبارزه با مواد مخدر در راستای ایجاد یک پوشش مناسب در این فضاها، هدف گذاری کرده است.

وی افزود: براساس سند پیشگیری از اعتیاد که تا پایان سال جاری تکمیل خواهد شد، مکلف هستیم 40 درصد جامعه هدف را تحت پوشش برنامه های پیشگیری قرار دهیم که هم اکنون با این هدف فاصله داریم.

افشار اضافه کرد: شاهد تلاش سخت کوشانه و مجاهدانه دستگاه های مختلف از جمله آموزش و پرورش هستیم اما این هدف با وسعتی که مد نظر ستاد است محقق نمی شود مگر آنکه از ظرفیت های غیردولتی در این خصوص بهره برد.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش توانسته است از بخش غیردولتی در زمینه های مختلف کمک بگیرد افزود: خیرین مدرسه ساز، انجمن اولیا و مربیان، اتحادیه های دانش آموزی و همکاری با سازمان های غیر دولتی درباره آسیب های اجتماعی از جمله تجارب موفق آموزش و پرورش در این خصوص است.

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر ادامه داد: هیچ بیماری مهمتر از اعتیاد نیست چراکه معضل اعتیاد همه ابعاد اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی یک خانواده را تحت تاثیر خود قرار می دهد.

وی اظهار کرد: اعتیاد جزو پنج بیماری اول مرگ و میر در کشور قرار دارد و یکی از اصلی ترین گلوگاه های توانمندسازی افراد و مصون سازی آنها از اعتیاد فضاهای آموزشی است. 

وی گفت: 50 درصد از اعتبارات پیشگیری این ستاد در اختیار آموزش و پرورش قرار داده می شود چراکه جمعیت کلان 13 میلیونی جامعه هدف در اختیار این نهاد است و اگر بتوان در آموزش و پرورش به درستی عمل کرد در آینده افرادی با آسیب های اجتماعی کمتری خواهیم داشت.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار