مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه از آغاز پویش نذر خون در ماه محرم در استان خبر داد و گفت: این اداره کل از اول ماه محرم تا پایان ماه صفر به صورت ویژه و در قالب پویش «نذر خون» آمادگی خون‌گیری از عزاداران را دارد.
کد خبر: ۸۹۱۴۶۸
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰ 24 August 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،«پژمان صالحی‌فر» با بیان اینکه پویش نذر اهدای خون با شعار «یاد و نام شهدای مدافع سلامت کشور» در ماه‌های محرم و صفر در مرکز اهدای خون استان راه‌اندازی شده است، افزود: این پویش بهانه‌ای است تا عاشقان مکتب امام حسین (ع) با اهدا خون خود نجات بخش جان بیماران نیازمند به فرآورده های خونی باشند.

وی اظهار داشت: با توجه به نیاز مستمر مراکز درمانی به خون و فرآورده‌های خونی از هم استانی‌های واجد شرایط اهدای خون درخواست می‌شود تا درپویش نذر خون، مشارکت کنند.

مدیرکل انتقال خون کرمانشاه در ادامه گفت: مرکز انتقال خون شهر کرمانشاه هر روز از ساعت هشت صبح تا ۱۹ به صورت یکسره آماده خونگیری از اهداکنندگان است و در روز تاسوعا و عاشورای حسینی (ع) این زمان تا ساعت ۲۰ ادامه دارد.

صالحی‌فر، با بیان اینکه در مرکز انتقال خون شهر کرمانشاه اکنون ۱۴ تخت خون‌گیری و پنج تخت پلاکت وجود دارد، افزود: در پنج ماه سپری شده از سال جاری حدود ۱۸ هزار نفر از مردم استان کرمانشاه خون اهدا کردند و همچنین ۲۴۰ نفر از بهبودیافتگان کرونا اقدام به اهدای پلاسمای خون کردند.

وی در مورد خونگیری در شهرستان های استان کرمانشاه نیز گفت: باتوجه به اینکه مرکز خونگیری ثابت در شهرستان های استان وجود ندارد از این رو در قالب تیم های سیار اقدام به خونگیری می‌کنیم.

او نیاز به خون را مستمر و همیشگی دانست و تصریح کرد: نیاز به خون تحت هیچ شرایطی کم نمی‌شود و در بحران‌ها بیشتر هم می‌شود و از این رو نمی‌توان اهدای خون را تعطیل کرد.

به گفته او، روند اهدای خون در مرکز انتقال خون کرمانشاه با رعایت تمام پروتکل های بهداشتی و بدون هیچ مشکلی انجام می‌شود و مردم با خیالت راحت می‌توانند با حضور در این مرکز اقدام به اهدای خون خود کنند.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۳۱ بخش، ۳۲ شهر، ۸۶ دهستان و ۲ هزار و ۵۴۳ آبادی دارد و ۲.۴ درصد جمعیت کشور در این استان سکونت می کنند که از این تعداد ۷۵ درصد در نقاط شهری و ۲۵ درصد در نقاط روستایی زندگی می کنند.



منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار