مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان کرمانشاه از در دست چاپ بودن ۵۲ عنوان کتاب دفاع مقدسی در استان خبر داد.
کد خبر: ۸۸۸۸۹۵
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۳ 18 August 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،سردار ناصر باباخانی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان کرمانشاه امروز(۲۷ مرداد) در جلسه کارگروه فرهنگ ایثار و شهادت، با اشاره به تدوین ۱۷۰ عنوان کتاب دفاع مقدسی در استان کرمانشاه از سال ۱۳۸۰ تاکنون، گفت: امسال چاپ ۵۲ عنوان کتاب دفاع مقدسی در برنامه استان است که برای چاپ این کتاب ها به تخصیص اعتبار ۱۰۰ و ۲۰۰ میلیون تومانی در دو فاز نیاز داریم.

به گزارش ایسنا، باباخانی سپس خواستار تسریع در روند ساخت مراکز فرهنگی و یادمان های در دست ساخت استان شد و گفت: جنگ در این استان شروع و در همین استان خاتمه پیدا کرده و این موضوع ضرورت توجه به سرعت بخشی به روند ساخت و بازسازی پروژه های دفاع مقدسی را نشان می دهد.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان کرمانشاه با قدردانی از پیگیری استاندار برای ساخت مرکز فرهنگی یا موزه دفاع مقدس کرمانشاه، گفت: از همه می خواهیم برای ساخت این مرکز فرهنگی تلاش کنند.

حجت الاسلام هادی عسگری مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه نیز در این نشست با اشاره به نقش مهم تشکل های مردم نهاد در رویارویی با بحران ها، گفت: تشکل‌های مردم نهاد می توانند در نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت هم نقش آفرینی کنند.

عسگری سپس با اشاره به در پیش بودن ماه محرم، گفت: باید از ظرفیت هیات های مذهبی نیز برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در سطح جامعه استفاده کنیم.

وی ادامه داد: از هیات های مذهبی تقاضا داریم که در ایام ماه محرم در معرفی شهدای محلات به نسل جوان تلاش کنند.

عسگری سپس درخواست ایجاد موکب مجازی معرفی شهدا در شبکه های اجتماعی را برای نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت مطرح کرد.

عسگری با بیان اینکه نمادهای ایثار و شهادت را در سطح شهر کم داریم، خواستار توجه بیشتر به مقوله نصب نمادهای ایثار و شهادت در سطح شهر شد.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه در ادامه اشاره ای هم به روند بازسازی مزار شهدای شهر کرمانشاه داشت و گفت: بازسازی ۷۰۰ مزار شهید در شهر کرمانشاه باقیمانده که امیدواریم امسال بتوانیم کار بازسازی مزار شهدای شهر کرمانشاه را به اتمام برسانیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار