مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه، از افتتاح سه تعاونی در استان طی هفته تعاون و هم‌چنین حمایت از تعاونیها دچار بحران و رکود در استان خبر داد.
کد خبر: ۸۸۲۴۹
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۸ 03 September 2015
داوود یاوری در خصوص وضعیت کنونی بخش تعاون در استان کرمانشاه گفت: متاسفانه بخش تعاون طی سال های اخیر تقریبا به فراموشی سپرده شده بود و تنها یک نام از بدنه تعاون باقی مانده بود، اما هم اکنون و با برنامه ریزی های صورت گرفته و هم چنین تغییر نگرش های کلان مدیریتی بخش تعاون از رکود خارج و به محلی برای سرمایه گذاری و مشارکت مردم در بخش خصوصی و تحقق اهداف تعریف شده در وزارت مربوطه تبدیل شده است.

۲۳۰۰ تعاونی فعال در کرمانشاه وجود دارد


وی از وجود دو هزار و ۳۳۶ تعاونی فعال با بیش از یک میلیون نفر عضو و ۲۹ هزار نفر اشتغالزایی در استان کرمانشاه خبرداد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، هم چنین از برنامه های این اداره کل در حمایت از تعاونی های استان خبرداد و گفت: برنامه ما در حمایت از بخش تعاون، خروج تعاونی های بحران دار از رکود و فعال کردن آنهاست که در آینده نزدیک اعلام می شود.

۳۵ هزار نفر ساعت آموزش عمومی و تخصصی به تعاونگران

وی افزود: در راستای تقویت بخش تعاون اقدامات دیگری نیز صورت گرفته است که از آن جمله می توان به  ارائه ۳۵ هزار نفر ساعت دوره آموزش عمومی و تخصصی برای اعضای تعاونی های استان و به منظور تغییر نگرش نسبت به ظرفیت های تعاونی ها اشاره کرد.

یاوری به نظارت بر عملکرد تعاونی ها نیز اشاره داشت و از انجام سه هزار و ۳۶۵ مورد نظارت بر تعاونی ها ی استان شامل نظارت عمومی، مجامع عمومی، بازدید مالی و... در راستای انطباق با قوانین مربوطه خبرداد.

وی به انعقاد تفاهم نامه همکاری بین بخش تعاون وازرت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با استاندار کرمانشاه در سفر کلانتری، به استان اشاره  و تصریح کرد: طی این تفاهم نامه که  در تاریخ ۱۹ بهمن ماه سال ۹۳ به امضای طرفین رسید، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه به عنوان دبیرخانه کارگروه توسعه تعاون غرب کشور تعین شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه به برگزاری جلسات کارگروه توسعه تعاون استان اشاره داشت و از به تصویب رسیدن سه مصوبه در اولین جلسه کارگروه مذکور و ارسال آن به وزارت تعاون خبرداد.

وی به دیگر اقدامات این اداره کل در راستای تقویت تعاونی ها اشاره کرد و گفت: با توجه به تاکید معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر برندسازی و توسعه بازار تعاونی ها، کارگاه آموزشی یک روزه «توسعه تعاون منطقه غرب» با حضور مدیران کل، مدیریت های تعاون، روسای اتاق تعاون و مدیران اتحادیه ها و تعاونی های برجسته چهار استان غربی کشور(همدان، ایلام، لرستان و کردستان) و هم چنین معاونت توسعه منطقه ای و امور اقتصادی استانداری کرمانشاه در تاریخ ۱۲ خرداد ماه امسال برگزار شد.

تشکیل شرکت تعاونی توسعه عمران روستایی

یاوری، تشکیل شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستان کرمانشاه را از دیگر اقدامات حمایتی و تقویتی در بخش تعاون برشمرد و افزود: طی امسال یک شرکت توسعه و عمران شهرستان کرمانشاه ثبت و ۶ شرکت نیز در حال ثبت است و در سایر شهرستان های استان نیز مقدمات تشکیل شرکت های تعاونی فراهم شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه در پایان به برنامه های هفته تعاون در استان نیز اشاره کرد و از افتتاح سه شرکت تعاونی در شهرستان های استان، برگزاری مسابقات ورزشی ویژه کارگران، غبار روبی مزار شهدا و تجدید میثاق با آرمان های انقلاب در این هفته خبرداد.

لازم به ذکر است، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان به مناسبت هفته تعاون سخننران پیش از خطبه نماز جمعه کرمانشاه خواهد بود و به ارائه عملکرد و اقدامات خود در این زمینه خواهد پرداخت.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار