کد خبر: ۸۶۹۶۹۷
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۳ 01 July 2020
در روزهای اخیر ویدیویی با عنوان تشییع جنازه شیخ منصور آلبوغبیش با حضور جمع کثیری از مردم و بدون رعایت پروتکل های بهداشتی در شادگان منتشر شده که واکنش هایی زیادی را به همراه داشت. 
 
به گزارش تابناک خوزستان به نقل از فرارو، در مراسم تشییع شیخ منصور، «بیرق» سبز رنگ قبیله [پرچم قبیله] برافراشته شد. بیرق معمولا فقط در مراسم تشییع افراد برجسته قبیله برافراشته می شود.
 
طبق رسومات آن منطقه وقتی یک شیخ قبیله می میرد، باید تشییع جنازه او بسیار باشکوه و با حضور تمام قبایل منطقه برگزار شود و  با وجود آنکه خانواده شیخ مایل به برگزاری مراسم نبودند اما تسلیم رسم و رسومات قبیله ای شدند.
 
 
 

 
 
گفتنی است که شاهدان عینی در شادگان می گویند مردم اساسا بیماری کرونا را جدی نگرفته اند. هنوز به دید و بازدید می روند و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نمی کنند. همچنین، عده بسیار کمی ماسک می زنند. شهرستان شادگان یکی از مناطقی است که در وضعیت قرمز کرونا به سر می برد.
 
 
 

 

واکنش فرماندار شادگان به برگزاری مراسم تشییع شیخ

صبح امروز امید صبری پور سرپرست فرمانداری شادگان در گفتگو با مهر گفت: برخی از این کلیپ‌هایی که از تشییع جنازه یکی از شیوخ شادگان منتشر شده به هیچ وجه صحت ندارد و چنین تجمعاتی تشکیل نشده است.

او بیان داشت: پلیس فتا با رصد یکی از فیلم‌های منتشر شده در فضای مجازی به نام تشییع جنازه «شیخ منصور آلبوغبیش» متوجه شده که کلیپ مربوط به تشییع‌جنازه چند ماه قبل یکی از شیوخ ماهشهر است.

صبری پور تصریح کرد: شیخ منصور در ماهشهر فوت کرده و خانواده او تصمیم گرفتند برای جلوگیری از تجمع در شرایط کرونایی، جنازه به قم منتقل شود، اما مراسم ترحیم برگزار و همه پروتکل‌های بهداشتی در آن رعایت شد همچنین چند هزار ماسک و چند صد لیتر مایع ضدعفونی تهیه کرده و در اختیار مراجعه‌کنندگان قرار می‌دهند.

سرپرست فرمانداری شادگان بیان داشت: خودرو‌های ضدعفونی کننده هر ۲ ساعت یک بار همه منطقه را گندزدایی می‌کنند و ما هم در این مراسم سعی کرده‌ایم مراقبت‌های لازم از مردم صورت گیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار