رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان قیروکارزین گفت: کوره‌های زغالی غیرمجاز این شهرستان با همکاری اداره حفاظت محیط زیست این منطقه جمع‌آوری خواهد شد.
کد خبر: ۸۶۴۱۷۶
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۱ 18 June 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:یعقوب نظریان، پنجشنبه در نشست شناسایی علل و عوامل بروز آتش‌سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی، با اشاره به همکاری مشترک این نهاد با اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قیر و کارزین برای شناسایی و جمع‌آوری کوره‌های زغالی غیر مجاز در این شهرستان، اظها داشت: با توجه به نزدیک شدن فصل گرما و تاثیر عوامل مختلف در افزایش آتش‌سوزی‌های این منطقه، در نشستی اضطراری با مسوولان اداره حفاظت محیط زیست، فرآیند پایش مناطق جرم خیز تولید زغال غیر مجاز در دستور کار قرار گرفته است تا با نظارت و همکاری این ۲ مجموعه ضمن شناسایی این مناطق از فعالیت کوره های غیرمجاز نیز ممانعت به عمل آید.

وی، مشارکت و همکاری مردم را در حفاظت از منابع طبیعی امری ضروری دانست و گفت: هم‌افزایی با محیط زیست، هماهنگی و همکاری در امور مشترک می‌تواند زمینه ساز نزولی شدن نمودار آمار آتش‌سوزی‌ها در این شهرستان شود.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان قیر و کارزین همچنین از جوامع محلی و همیاران طبیعت خواست برای جلوگیری از قطع درختان بلوط و حفظ منابع طبیعی، هرگونه تخلف در این عرصه‌ها را از طریق تماس با شماره تلفن ۱۵۰۴ امداد و نجات جنگل گزارش دهند.

بررسی و تجزیه و تحلیل پیرامون تاثیر کوره‌های زغالی و تبعات حاصله در رخداد یا افزایش حریق‌ها، شناسایی مکان‌های جرم‌خیز تولید زغال غیر مجاز و جمع‌آوری کوره‌های زغالی از جمله تصمیماتی بود که در این نشست مطرح شد و به تصویب رسید.

شهرستان قیر و کارزین به مرکزیت قیر در فاصله ۱۶۹ کیلومتری جنوب غرب شیراز قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار