کردستان؛
سه تصفیه‌خانه فاضلاب برای کردستان در دست ساخت است.
کد خبر: ۸۴۸۳۵۵
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۶ 10 May 2020

افزایش تعداد تصفیه خانه‌های استان 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان گفت: در حال حاضر سه واحد تصفیه خانه فاضلاب در شهر‌های کامیاران، دیواندره و دهگلان با اعتبار یک هزار و ۱۵۲ میلیارد ریال در دست اجرا است.
محمدحسین محمدی افزود: تصفیه‌خانه فاضلاب کامیاران با اعتبار ۳۳۲ میلیارد ریال در دست اجرا بوده و این پروژه برای جمعیت ۸۰ هزار نفری این شهر برنامه‌ریزی شده است.
وی با بیان اینکه تصفیه‌خانه فاضلاب دیواندره نیز با اعتبار ۴۱۱ میلیارد ریال در دست اجرا است، افزود: این طرح جمعیت ۴۲ هزار نفری شهر دیواندره را پوشش خواهد داد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان یادآور شد: تصفیه‌خانه دهگلان هم با ۴۰۹ میلیارد ریال اعتبار نیز برای جمعیت ۴۰ هزار نفری این شهر تعریف شده؛ و در دست ساخت است
محمدی تاکید کرد: در حال حاضر هشت تصفیه خانه فاضلاب در مدار بهره‌برداری در استان فعالیت می‌کنند که ظرفیت تصفیه ۲۰۳ هزار مترمکعب فاضلاب را در شبانه روز دارند.
وی با اشاره به اینکه شاخص تصفیه فاضلاب در کردستان ۲، ۵ برابر میانگین کشوری است، افزود: توسعه تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فعال استان از دیگر طرح‌های در دست اجرا است که به ارتقا این بخش کمک بسیار زیادی خواهد کرد.
در حال حاضر ۲۷ شهر، ۳۷۸ هزار مشترک در بخش آب و ۳۶۳ هزار مشترک بخش فاضلاب از خدمات شرکت آبفا کردستان بهره‌مند هستند و از یک هزار و ۶۷۷ روستای دارای سکنه، یک هزار و ۵۴۲ روستا دارای لوله‌کشی بوده و یک هزار و ۶ روستا نیز زیر پوشش خدمات این شرکت قرار دارند.

منبع/ خبرگزاری صداوسیما 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار